مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام عنوان کرد:

ایجاد 6 طرح گردشگری و بوم‌گردی

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان ایلام خبر داد:

انجام 837 هزار مورد بازدید از اماکن گردشگری ایلام در ایام نوروز

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: بازدیدهای گردشگران نوروزی از اماکن گردشگرپذیر استان ایلام ۸۳۷ هزار مورد از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۱فروردین ۱۴۰۱ بوده است
کد خبر: ۱۳۶۰۷۳۱

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ عبدالمالک‌شنبه‌زاده افزود: مسافران نوروزی در اماکن اقامتی شامل مهمان‌پذیرها، مجتمع‌های گردشگری ، اقامتگاه‌های بومگردی، خانه‌های مسافر، اقامتگاه‌های موقت(چادر، زائرسراهای مساجد امامزادگان، کانکس، کمپ‌ها)، خوابگاه‌های دانشجویی، مهمانسراهای ادارات و سالن‌های ورزشی اسکان یافته‌اند.
 
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان ایلام با بیان اینکه آمار گردشگران استان بیشتر از این تعداد است، ادامه داد: این آمار متعلق به این اقامتگاه‌ها است در حالی که تعداد زیادی از گردشگران و مسافران نوروزی به خانه‌های اقوام و بستگان خود و یا اقامتگاه‌های غیررسمی می‌روند و در آمار محاسبه نمی‌شوند.

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان ایلام مجموع بازدیدهای گردشگران نوروزی از اماکن گردشگرپذیر استان ایلام را ۸۳۷ هزار مورد از ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۱فروردین ۱۴۰۱ ذکر کرد و یادآور شد: گردشگران از جاذبه‌های گردشگرپذیر استان شامل اماکن تاریخی، تفریحی، طبیعی، مذهبی، فرهنگی و دست‌ساز (نظیر دریاچه‌های پشت سدها) دیدن کردند.

شنبه زاده اظهار کرد: در این مدت تعداد ۵۷۶ مورد بازدید نظارتی از اقامتگاه‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی، سالن‌های غذاخوری و دیگر اماکن مرتبط با گردشگران نوروزی انجام شده است.

وی تاکید کرد: تعداد هشت هزار و ۵۳۹ گردشگر در این بازه زمانی از موزه‌های باستان‌شناسی دره‌شهر، کاخ‌موزه‌های قلعه والی و فلاحتی در مرکز استان بازدید کرده‌اند.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها