رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شوراى شهر تهران در واکنش به آمار تصادفات جاده اى نوروز ١٤٠١ گفت: در کشور سالانه بیش از ۱۷۰۰۰ نفر جان خود را از دست می دهند.
کد خبر: ۱۳۶۰۳۰۳

به گزارش جام جم آنلاین، سید جعفر تشکرى هاشمى در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در روزهای آغازین سال نو و تا ٩ فروردین ماه بیش از ٥٥٢ نفر از هموطنانمان در تصادفات جاده ای جان شیرین خود را از دست دادند؛ سفرهای بی‌بازگشتی که سرنوشتی تلخ برای مسافران و خانواده های آنان رقم زده است.

وی گفت: برابر پژوهش ها و تحقیقات جهانی سهم عوامل انسانی در وقوع تصادفات رانندگی بیش از ۸۰ درصد تخمین زده شده، اما تکنولوژی و فنآوری اطلاعات به کمک سازندگان خودرو آمده تا حتی اگر خطای انسانی هم اتفاق افتاد جلوی حوادث مرگبار را بگیرد.

تشکری هاشمی گفت: متاسفانه در کشور ما به دلیل نبود رقابت در تولید و ساخت خودروهای بی کیفیت و همچنین جاده های نا امن سالانه بیش از ۱۷۰۰۰ نفر جان خود را از دست می دهند و ۲۰ تا ۳۰ برابر این عدد مجروح و معلول که عمدتا از افراد فعال ۱۵ تا ۴۵ سال جامعه هستند برجای می ماند. به عبارت دیگر تعداد کشته شدگان ما در حوادث رانندگی به عدد ۲۰ در هر ۱۰۰،۰۰۰ نفر جمعیت می رسد و در طیف کشو‌رهای نا ایمن و پر حادثه قرار داریم.

این عضو شورای شهر تهران بیان داشت:ناگفته‌های بسیاری در مورد ابعاد و زوایای پیدا و پنهان فاجعه تصادفات رانندگی و آمار بالای فوتی‌ها، مصدومان و معلولان ناشی از آن وجود دارد؛ از رانندگی پرخطر و عدم رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان و سرنشینان تا وضعیت آشفته‌ای که بر روند تولید خودروهای نا ایمن و غیر استاندارد داخلی حاکم است و جاده هایی که بستر ساز حواث هستند. بخش‌هایی از این ناگفته‌ها در روزها و هفته‌های اخیر با شجاعت و صراحت از سوی سردار کمال هادیانفر رییس پلیس راهور ناجا مطرح شده است.

وی بیان داشت: جدال بر سر اینکه مقصر اصلی کیست، جدالی بی نتیجه و به ضرر ایمنی جاده ها و رانندگان است. شاید بهترین اقدام دولت سیزدهم تلاش های چند جانبه با مشارکت خودروسازان برای تولید محصولات ایمن تر، وزارت راه برای جاده های امن تر، توجه به موضوعات رفتار رانندگی با محوریت صدا و سیما و نهایتا قوانین و مقررات سختگیرانه برای رانندگان بی پروا و ماجراجو توسط مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه باشد.

تشکری هاشمی گفت: در آخر باید تقدیر صمیمانه خود را از پرسنل سخت کوش ناجا داشته باشم که با تمام این کاستی ها شبانه روز برای ایمنی مردم تلاش می کنند و کمتر جاده ای است که حضور این سبز پوشان را تجربه نکرده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها