وزیر آموزش و پرورش گفت: باید با روش‌های نوین و مهارت آموزی، خلاقیت و کارآفرینی را در دانش‌ آموزان افزایش دهیم تا موفق به ارتقای ساحت تربیت اقتصادی و حرفه‌ای نسل‌های آینده کشور و هموارسازی مسیر «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» شویم.
کد خبر: ۱۳۶۰۰۱۵

به گزارش جام جم آنلاین، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در دیدار با کارکنان حوزه ستادی آموزش و پرورش با تبریک سال نو، اظهار کرد: در سال جدید و با همت فرهنگیان کشور باید تلاش روز افزون برای دستیابی به اهداف متعالی نظام تعلیم و تربیت مبتنی بر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش در سرلوحه برنامه‌های مختلف نظام تعلیم و تربیت قرار گیرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال 1401، تصریح کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، امید عامل مهمّ حرکت و پیشرفت است. لذا باید با برنامه‌ریزی صحیح و با تلاش، زمینه‌های پیشرفت کشور را فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه «معلم، دانش آموز و مدرسه»، ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند، گفت: نگاه ویژه دولت سیزدهم، بیش از تمام دستگاه‌های اجرایی بر وزارت آموزش و پرورش است؛ بر همین اساس، نگاه مس‍ؤولان دستگاه تعلیم و تربیت باید بر «مدرسه، معلم و دانش آموز» متمرکز باشد تا بتوانیم با استفاده از این ظرفیت‌های عظیم در اجرای سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب که هر دو از مطالبات مقام معظم رهبری است، گام‌های مؤثری برداریم.

نوری افزود: آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با قرآن، ترویج فعالیت‌ های قرآنی در مدارس و حضور حداکثری دانش آموزان در مسابقات حفظ قرآن، در جهت ارتقای ساحت تربیتی، اعتقادی، عبادی و اخلاقی آنها در دستور کار وزارت آموزش و پرورش در سال 1401 قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت مهارت‌ افزایی دانش‌ آموزان در مدارس گفت: در سال جدید، باید با برنامه‌ریزی‌های صحیح و درست، مدارس را به سمت پرورش دانش‌آموزانی تمام ساحتی، هدایت کنیم.

نوری با تأکید بر اجرایی‌سازی شعار سال 1401 مقام معظم رهبری در آموزش و پرورش، گفت: باید با روش‌های نوین و مهارت آموزی، خلاقیت و کارآفرینی را در دانش‌آموزان افزایش دهیم تا موفق به ارتقای ساحت تربیت اقتصادی و حرفه‌ای نسل‌های آینده کشور و هموارسازی مسیر «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» شویم.

وی ادامه داد: توجه به استعدادهای درخشان و نخبه‌پروری به ویژه در مدارس مناطق محروم و کم برخوردار کشور باید در دستور کار این وزارتخانه در سال 1401 قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از همکاران خواست تا با تأسی از شعار سال 1401 مقام معظم رهبری (تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین)، نهایت تلاش و جدیت خود را در راستای تحقق این شعار و سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی و به ویژه نظام تعلیم و تربیت به منصه ظهور برسانند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها