رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خبر داد:

ادامه بارش‌ های پراکنده در برخی نقاط تا دوشنبه / سه‌ شنبه آسمان کشور آفتابی است

سازمان هواشناسی کشور با صدور دو هشدار نارنجی و زرد از افزایش سرعت باد و در نتیجه افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس و دریای عمان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۹۷۳۳

به گزارش جام جم آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشداری نارنجی از افزایش سرعت وزش باد با سمت شمال‌ غربی طی بازه زمانی صبح یکشنبه (۷ فروردین) تا اواخر وقت سه‌شنبه (۹ فروردین) با مخاطره افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر و در مناطق فراساحلی بیش از ۳ متر خبر داد.

فردا یکشنبه خلیج فارس، نواحی مرکزی مناطق ساحلی و دور از ساحل، دوشنبه خلیج فارس، نواحی شرقی مناطق ساحلی و دور از ساحل و سه‌شنبه نواحی شرقی خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل تحت تاثیر این سامانه خواهند بود.

خطر غرق شدن شناگران، شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی، خطر آسیب به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در تردد با شناورهای نیمه سنگین و خطر خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی از تاثیرات این مخاطره خواهد بود.

توصیه می‌شود ممنوعیت شنا و فعالیت‌ های غواصی، پرهیز از تردد با قایق‌ها و شناورهای سبک و تفریحی، اعمال محدودیت در فعالیت‌های دریایی بویژه در مناطق فراساحل، احتیاط در تردد با شناورهای نیمه سنگین و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه سازمان هواشناسی با هشداری زرد از افزایش سرعت باد به سمت غربی تا شمال غربی طی روزهای دوشنبه و سه شنبه ( ۸ و ۹ فروردین ماه) با مخاطره افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۲ متر خبر داد.

منطقه اثر این سامانه دریای عمان، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های سیستان و بلوچستان و شرق تنگه هرمز خواهد بود.

اثر این مخاطره احتمال غرق شدن شناگران، شناورهای سبک و قایق‌های تفریحی، احتمال آسیب به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی و احتمال اختلال تردد با شناورهای نیمه سنگین و احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحلی است.

توصیه سازمان هواشناسی در این شرایط احتیاط در شنا، احتیاط در تردد با قایق‌ها و شناورهای سبک و تفریحی، اعمال محدودیت در فعالیت‌ های دریایی بویژه در مناطق فراساحل و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها