تشدید بازرسی‌ها از میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی؛

رعایت پروتکل‌ها در کشور ۵۸.۶۵ درصد/ ۱۰۰۸ مورد از مراکز و اماکن پلمب شد

نتایج یک بررسی جدید، آمار جدیدی از مرگ و میر ناشی از اپیدمی کرونا را آشکار کرده است.
کد خبر: ۱۳۵۸۴۶۵

به گزارش جام جم آنلاین، نتایج یک بررسی جدید می‌گوید، دولت‌ها تعداد مرگ و میرهای همه گیر کووید ۱۹ را به شدت کمتر گزارش کرده‌اند و تعداد واقعی می‌تواند بیش از سه برابر تخمین‌های رسمی باشد که شکاف های عمده در سیستم‌های گزارش دهی بهداشتی را آشکار می‌کند.

طبق آمار رسمی مرگ و میر، این ویروس تا پایان سال ۲۰۲۱ جان ۵.۹ میلیون نفر را گرفته بود. اما تجزیه و تحلیل گروهی از محققان نشان می‌دهد که ارقام واقعی می‌تواند بیش از ۱۸.۲ میلیون نفر باشد.

این مطالعه، اولین تخمین بررسی شده در مورد مرگ و میر بیش از حد کووید ۱۹ است که روز جمعه در مجله لنست منتشر شد و ارقام مرگ و میر را با استفاده از داده‌های ۱۹۱ کشور و منطقه بین اول ژانویه ۲۰۲۰ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ محاسبه کرد.

محققان داده‌های مربوط به مرگ و میرهای منتشر شده توسط دولت‌ها را از سال ۲۰۰۹، ۱۱ سال قبل از شروع همه‌گیری کووید-۱۹، تا پایان سال ۲۰۲۱ جمع‌آوری کردند تا تعداد واقعی مرگ و میر ناشی از این همه‌گیری را تخمین بزنند. آنها از مدل‌هایی برای استخراج اعداد مازاد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ استفاده کردند.

به گفته محققان، تفاوت‌های گسترده بین مرگ و میر بیش از حد کووید ۱۹ و سوابق رسمی، ممکن است به دلیل عدم تشخیص دقیق به دلیل عدم انجام آزمایش و مشکلات مربوط به گزارش داده‌های مرگ باشد.

از آنجایی که اکثر کشورهای در حال توسعه با کمبود کیت‌های آزمایش دست و پنجه نرم می‌کردند، بسیاری از قربانیان راهی برای تایید عفونت خود نداشتند. چنین تلفاتی ممکن است در سوابق دولتی گزارش نشده باشد.

هایدونگ وانگ، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: «درک آمار واقعی مرگ و میر ناشی از همه‌گیری برای تصمیم‌گیری مؤثر در سلامت عمومی حیاتی است. چندین کشور، از جمله سوئد و هلند، نشان می‌دهند که کووید ۱۹ عامل مستقیم بیشتر مرگ‌ومیرها بوده است، اما در حال حاضر شواهد کافی برای اکثر مکان‌ها نداریم».

امواج متعدد کووید 19 از جمله انواع دلتا و امیکرون سیستم‌های بهداشتی از ایتالیا تا هند را تحت تأثیر قرار داده و آسیب پذیری دولت‌ها را برای مقابله با شیوع عمده بیماری‌های عفونی نشان داد.

پژوهش صورت گرفته خاطرنشان کرد که بیشترین تعداد مرگ و میر در جنوب آسیا در سطح منطقه و پس از آن شمال آفریقا و خاورمیانه و شرق اروپا اتفاق افتاده است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها