ثبت‌نام کتب درسی دانش‌آموزان میان پایه‌ برای سال تحصیلی 1402ـ1401 از 28 فروردین 1401 آغاز می‌شود و تا اواخر خرداد 1401 ادامه دارد.
کد خبر: ۱۳۵۸۴۱۵

به گزارش جام جم آنلاین، تقویم زمانی سفارش کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ـ۱۴۰۱ اعلام شد و بر اساس آن، ثبت سفارش گروهی و انفرادی کتاب‌های آمادگی تکمیلی برای پیش دبستانی استثنایی، پایه دوم تا ششم دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه و پایه هشتم و نهم دوره اول متوسطه پیش حرفه‌ای استثنایی، پایه یازدهم و دوازدهم دوره دوم متوسطه (نظری و فنی حرفه ای و کاردانش) و پایه یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه حرفه‌ای استثنایی از ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ادامه دارد.

ثبت نام کتب درسی آمادگی مقدماتی (پیش دبستانی استثنایی)، پایه اول دوره ابتدایی (عادی و استثنایی)، پایه هفتم دوره اول متوسطه، پایه هفتم دوره اول متوسطه پیش‌حرفه‌ای استثنایی، پایه دهم دوره دوم متوسطه و پایه دهم دوره دوم متوسطه حرفه‌ای استثنایی از ۵ تیرماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ ادامه دارد.

اصلاح سفارش تمام دوره های تحصیلی از ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ ادامه دارد؛ همچنین ارسال کتب درسی از استان به منطقه از اول اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ ادامه دارد.

توزیع کتاب از منطقه به مدرسه نیز از دهم شهریور ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ آغاز ادامه‌دارد اما توزیع کتب درسی توسط مدرسه به دانش آموز برای تمام دوره های تحصیلی از ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و تا اول شهریور ۱۴۰۱ ادامه دارد.

ثبت‌ نام کتاب درسی چگونه است؟

در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور تسهیل دسترسی دانش‌ آموزان به کتاب‌ های درسی، نظارت نظام‌مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعدادهای درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان استثنایی از طریق سامانه ثبت سفارش و توزیع کتب درسی www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com انجام می‌شود.

فروش تک‌ جلدی کتاب درسی از مهر 1401

نکته قابل توجه این است که معلمان و دبیران می‌توانند از تاریخ ۱۶ مهرماه ۱۴۰۱ و دانش آموزانی که فقط به تعدادی از کتاب‌های درسی نیاز دارند از تاریخ ۲۶ مهر ۱۴۰۱ فرایند سفارش کتاب‌های درسی را از منوی سفارش تک جلدی کتاب‌های درسی و بسته آموزشی در سامانه ثبت کنند تا از طریق شرکت پست به آنها تحویل شود. این خدمت هم تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ادامه دارد.

توزیع کتاب‌های هنرجویان شاخه فنی‌وحرفه‌ای به هنرجویان شاخه کاردانش ممنوع است و مسؤولیت کمبود کتاب به علت توزیع نامناسب در استان و منطقه به عهده اداره کل آموزش و پرورش استان و منطقه است.

شیوه‌نامه سفارش و توزیع کتاب های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲ـ۱۴۰۱ توسط علی لطیفی معاون وزیر آموزش و پرورش و سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها