آمریکا کمک‌های اطلاعاتی به اوکراین را تسهیل کرد

طبق گزارش وال استریت ژورنال، آمریکا در بحبوحه «جنگ روسیه در اوکراین»، کمک‌های اطلاعاتی به کی‌یف را تسهیل کرد.
کد خبر: ۱۳۵۷۸۶۲
به گزارش جام جم آنلاین،  رسانه آمریکایی به نقل از یک مقام ارشد دولت جو بایدن خبر داد که کاخ سفید در حال افزایش کمک‌های اطلاعاتی به اوکراین و ارسال گزارش‌های اطلاعاتی بدون موانع اداری و بوروکراتیک مرسوم است.

بنا بر گزارشی که رسانه‌های آمریکایی به نقل از روزنامه «وال استریت ژورنال» خبر دادند، دولت جو بایدن به منظور افزایش حمایت از کی‌یف در «جنگ روسیه علیه اوکراین»، در نظر دارد که ارائه گزارش‌های اطلاعاتی به این کشور را تقویت کند.

وال استریت ژورنال به نقل از یک «مقام ارشد دولت بایدن» که نامش را فاش نکرد، این خبر را منتشر کرد. طبق این گزارش، «برنامه این است که سازمان‌های جاسوسی ایالات متحده بدون طی مراحل و در نظر گرفتن موانع بوروکراتیک و اداری، به اوکراین اطلاعات بدهند.

طبق این خبر، واشنگتن تا همین حالا هم برخی گزارش‌های اطلاعاتی را در اختیار اوکراین گذاشته است، اما قانونگذاران کنگره درباره اینکه این روند «بسیار کند» بوده، گلایه کرده‌اند. به گفته آنها، اطلاعاتی که تاکنون در اختیار اوکراین قرار گرفته به آن‌ها اجازه هدف قرار دادن در لحظه اهداف و استفاده از آن‌ها برای دفع حملات روسیه را نداده است.

به گفته وال استریت ژورنال، مقامات آمریکایی گفتند که تاخیر در به اشتراک گذاری اطلاعات ناشی از زمان لازم برای پاکسازی داده‌های اطلاعاتی است که نشان می‌دهد ایالات متحده چگونه آن را به دست آورده است.

در ادامه این گزارش آمده، مقام‌های آمریکایی ترس از نفوذ روس‌ها به صفوف مقام‌های ارشد دولت و ارتش اوکراین را یکی از دلایلی عنوان کردند که قبل از به اشتراک گذاری اطلاعات محرمانه، منابعی که ممکن است به شناسایی عاملان این گزارش‌ها منجر شود، باید پاک شود.

منابع خبری و رسانه‌های آمریکایی از قبیل وبگاه «هیل» برای صحت و سقم خبر روزنامه وال استریت ژورنال به سراغ سخنگویان کاخ سفید رفتند، اما تا کنون آن‌ها واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.
 
منبع: خبرگزاری فارس
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها