رسانه‌ها از طرح آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین از طریق لهستان و به شیوه‌های جالب خبر داده‌اند.
کد خبر: ۱۳۵۷۳۳۹
به گزارش جام جم آنلاین، آمریکا و لهستان درحال بررسی طرحی هستند که طبق آن هواپیمای جنگنده مورد نیاز اوکراین را تامین کنند.
4 مقام آمریکایی به پولیتیکو گفتند که دو کشور درحال مذاکره هستند تا در نتیجه آن لهستان جنگنده‌های میگ-29 خود را به اوکراین داده و در مقابل هواپیماهای آمریکایی دریافت کند.
سخنگوی کاخ سفید به پولیتیکو گفت: ما درحال گفتگو با لهستانی ها درخصوص این موضوع هستیم و به مشاوره با متحدان دیگر خود در ناتو نیز ادامه می‌دهیم.
این مقام آمریکایی همچنین تاکید کرد که دولت به هیچ عنوان با انتقال هواپیماهای لهستان به اوکراین مخالفت نکرده است.
سخنگوی کاخ سفید همچنین بر روی این موضوع تاکید کرد که انتقال اف-16 های آمریکایی به لهستان کار مشکلی خواهد بود و به زمان بسیاری تا اخذ مجوز نیاز دارد.

آمریکا به دنبال جایگزین برای زلنسکی است

همچنین روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع دولتی غربی نوشته است که واشنگتن و متحدانش به دنبال یافتن فردی جایگزین برای ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در صورت کشته یا بازداشت شدن او هستند.
بر اساس این ادعا، جنگ روسیه علیه اوکراین مقامات آمریکایی را بر آن داشته است که بر متحدان روسیه بیش از پیش تمرکز کنند. منابع ادعایی این روزنامه گفتند که مسئولان آمریکایی اخیرا به ونزوئلا رفته‌اند تا بررسی کنند که کاراکاس آماده است از روابط خود با روسیه صرف نظر کند یا نه.
 
 
منبع: تسنیم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها