رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی به حذف کرسی این نهاد در هیات منصفه دادگاه مطبوعات از یک پیش تاکنون اشاره و بیان کرد: هم‌اینک پیگیری لازم برای برای احیا این جایگاه بسیج رسانه در دادگاه مطبوعات در دست پیگیری قرار دارد.
رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی به حذف کرسی این نهاد در هیات منصفه دادگاه مطبوعات از یک پیش تاکنون اشاره و بیان کرد: هم‌اینک پیگیری لازم برای برای احیا این جایگاه بسیج رسانه در دادگاه مطبوعات در دست پیگیری قرار دارد.
کد خبر: ۱۳۵۶۴۲۸
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،مهدی شاد افزود: برای ارائه مشاوره و خدمات به اصحاب رسانه در حال تشکیل یک تیم حقوقی مستقل هستیم که با فضای رسانه هم بیگانه نباشد، این در حالی است که در حوزه مسائل حقوقی رسانه‌ها اقدامات جدی طی سال‌های گذشته انجام نشده است.وی ادامه داد: در بخش صندوق هنر برای چابک کردن و حذف بروکراسی اداری این بخش در حال تلاش هستیم تا همه خبرنگاران زیر چتر حمایتی این صندوق قرار بگیرند.
رییس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی گفت: یکی از مشکلات سازمان بسیج رسانه تداخل و موازی‌کاری‌هایی است که صورت می‌گیرد و در حال حاضر  با خانه مطبوعات در زمینه‌های صنفی در حال همکاری هستیم اما حل برخی از مسائل رسانه‌ها و به خصوص رسانه‌های مکتوب مشکل شده است.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب معتقد به تضارب آرا هستند ولی در بخش‌های پایین‌تر شاهد پررنگ شدن منافع حزبی و جناحی هستیم و با مدیرانی که با کمترین نقد به شکایت روی می‌آورند، تضارب آرا شکل نمی‌گیرد و اگر جریان آزاد فکری در کشور رقم نخورد رشدی حاصل نمی‌شود.
شاد ادامه داد: سازمان بسیج رسانه یک تشکل امنیتی نیست و به صورت تخصصی به بخش رسانه می‌پردازد و این سازمان بررسی اندیشه‌ورزانه مسائل را به طور جدی در دستور کار قرار داده است.
وی گفت: ضریب حرکت اندیشه‌ورزانه سازمان بسیج رسانه با ریشه‌یابی مسایل و آینده‌پژوهی به صورت تخصصی با کمک رسانه‌ها افزایش می‌یابد و در این زمینه نیشابور سرشار از ظرفیت و استعداد فکری است که باید از آن در جهت رشد و تعالی خراسان رضوی و کشور استفاده شود.
مرکز شهرستان  ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در فاصله ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد. 
۲۴۷ نشریه چاپی، ۸۷ نشریه برخط، ۲۱ رسانه الکترونیک غیربرخط و پنج روزنامه در خراسان رضوی فعالیت دارند. همچنین خبرگزاریهای داخلی و خارجی و ۱۷ سرپرستی روزنامه‌های ملی در این استان فعالیت دارند.
دو هزار خبرنگار فعال در سطح رسانه‌های خراسان رضوی اشتغال دارند که ۶۰۰ نفر آنها در سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت‌نام کرده و ۱۵۰ نفر نیز از حمایت بیمه آن وزارتخانه بهره‌مند هستند.
شمار مجموع افرادی که در بخشهای مختلف مرتبط با فعالیت رسانه‌ای از تولید، پشتیبانی تا توزیع در خراسان رضوی فعالیت دارند دو هزار ۴۰۰ نفر برآورد شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها