گلوله باران مناطق دونباس/ انفجار انبار بزرگ نفت در لوگانسک

گلوله باران شهرهای منطقه دونباس توسط ارتش اوکراین ادامه دارد. یک انبار بزرگ نفت در جمهوری خلق لوگانسک با پرتاب موشک ارتش اوکراین منفجر شد و ملی گرایان مسلح اوکراین پنج سرباز این کشور را تیرباران کردند.
کد خبر: ۱۳۵۶۳۲۲
به گزارش جام جم آنلاین، شبکه تلویزیونی روسیه۲۴ روز یکشنبه در گزارشی از وضعیت مناطق جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک، به نقل از خبرنگاران خود در این منطقه اعلام کرد: در ۲۴ ساعت اخیر مناطق مختلف جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک همچنان هدف گلوله باران نیرو‌های اوکراینی قرار داشتند.

در جمهوری خلق دونتسک، نیرو‌های اوکراینی بخش زایتسووا در حومه شهر گارلوفکا را با تسلیحات سنگین از جمله خمپاره انداز ۱۲۲ میلیمتری گلوله باران کردند و شش گلوله خمپاره از این نوع به اماکن مسکونی اصابت کرد.

در شهر دونتسک بر اثر گلوله باران نیرو‌های اوکراینی یک نوجوان دختر بشدت مجروح شد. در این منطقه چندین ترانسفورماتور برق از کار افتاده و به ساختمان‌های مسکونی نیز آسیب‌هایی وارد آمد.

در جمهوری خلق لوگانسک هم گلوله باران چندین منطقه آن توسط نیرو‌های اوکراینی ادامه دارد. در منطقه کروفسک، خط لوله گاز بر اثر اصابت گلوله خمپاره آسیب دید و بر اثر این حادثه سیستم گرمارسانی به ۱۶۰ ساختمان مسکونی از کار افتاد.

در شهر روونکی جمهوری خلق لوگانسک هم بر اثر گلوله باران نیرو‌های اوکراینی دو انفجار رخ داد که یکی از این دو انفجار در مخزن بزرگ نگهداری نفت بود که به دلیل اصابت موشک رخ داد و بر اثر آن ۲۰۰ تن گازوییل در آتش سوخت.

ساکنان چندین ساختمان مسکونی نزدیک این مخزن تخلیه شدند.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها