رییس شورای اسلامی شهر همدان:

رضایت‌مندی مردم، اصل است

دعوت نایب رئیس شورای شهر همدان از مردم:

شهروندان به پویش کاشت "نهال بجای سبزه نوروز" بپیوندند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان از شهروندان همدانی دعوت کرد در آستانه سال جديد به پویش "نهال بجای سبزه" بپیوندند.
کد خبر: ۱۳۵۵۷۵۳

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، سعید نظری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم ایران هر ساله به رسم دیرین و در آستانه نوروز به کاشت سبزه عید اقدام می‌کنند که متاسفانه به دلیل رویه نادرست و فرهنگ غلط، بخش اعظمی از گندم و حبوبات ارزشمند کشور برای این موضوع از بین می‌رود.

وی گفت: به استناد داده‌های وزارت جهاد كشاورزی، سالانه ۲۳ میلیون و ۸۱۲ هزار خانوار ایرانی حدود یازده میلیون تُن گندم مصرف می‌کنند كه با احتساب این آمار اگر هر خانوار ایرانی تنها ۲۰۰ گرم گندم برای سبزه نوروز مصرف كند، نزدیک به ۴۷۰۰ تُن گندم معادل مصرف ۱۰ هزار و ۳۰۰ خانوار ایرانی در یك سال، طی ایام هدر می‌رود!

نایب رئیس شورای شهر همدان با اظهار تاسف از این اقدام برخی از شهروندان، عنوان کرد: با توجه به واردات گندم و کم آبی شدید سال‌های اخیر کشور، استفاده از گندم برای سبزه نوروز، مصداق بارز اسراف بوده و با فرهنگ ناب ایرانی اسلامی ما در تعارض کامل است که انتظار می‌رود این موضوع مورد توجه مردم فهیم قرار گیرد.

سعید نظری در ادامه عنوان کرد: استفاده از هسته‌های میوه‌هایی نظیر بهارنارنج، نارنگی، پرتقال و غیره جایگزین بسیار مناسبی به جای کاشت گندم و حبوبات ارزشمند به عنوان سبزه عید است.

نائب رئیس شورای شهر همدان برگزاری چهارمین پویش کاشت "نهال بجای سبزه" به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان را اقدام ارزشمندی دانست و خواستار پیوستن شهروندان به این پویش مردمی شد.

سعید نظری در پایان سخنانش اظهار داشت: در این پویش بذر درخت بلوط به همراه دستورالعمل کاشت در دو ایستگاه فضای سبز محوط آرامگاه بوعلی سینا و مسجد قمر بنی هاشم(ع) شهرک فرهنگیان و همچنین مدارس و مراکز آموزشی از یکم لغایت پنجم اسفندماه به صورت رایگان توزیع می‌شود تا شهروندان در سفره هفت سین نوروز ١۴٠١ به جای سبزه عید، نهال‌های کوچکی داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها