فرمانده نیروی انتظامی شرق استان تهران:

انهدام باند سارقان مغازه و کشف ۴۰ فقره سرقت در پاکدشت

فرمانده نیروی انتظامی ویژه شرق استان تهران از دستگیری باند هفت نفره سرقت شامل چهار نفر سارق و سه نفر مالخر که اقدام به سرقت مغازه می‌کردند خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۵۶۸۸

به گزارش جام جم آنلاین، سردار کیومرث عزیزی ظهر امروز سه سه‌شنبه سوم اسفند ماه در جمع خبرنگاران به تشریح جزییات این خبر پرداخت و بیان کرد: با توجه به افزایش سرقت های سریالی و شبیه هم مغازه در حوزه شهرستان پاکدشت، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و بررسی صحنه وقوع سرقت ها و بانک های اطلاعاتی موجود مشخص شد چهار نفر از سارقان سابقه دار و سه نفر مالخر با تشکیل باند هفت نفره اقدام به سرقت در سطح شهرستان می‌کنند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: با شناسایی افراد تشکیل دهنده این باند و با هماهنگی مقام قضائی ، پلیس آگاهی این شهرستان در دو عملیات مختلف، اعضای باند سارقان را در مخفیگاهشان دستگیر، و در تحقیقات صورت گرفته، به ۴۰ فقره انواع سرقت اعتراف و سه نفر مال خر این باند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس شرق استان تهران با اشاره به شگرد سارقان گفت: سارقان چند روز قبل از سرقت اقدام به شناسایی مغازه هایی که ایمنی و امنیت کمتری داشتند نموده و به کمک دو دستگاه خودرو پیکان وانت و یک دستگاه خودرو پژو پارس اموال مسروقه را انتقال می دادند و در مورد نحوه سرقت ها شگرد های متنوعی داشتند به طوری در سرقت ها، از تخریب قفل، اهرم های دست ساز، ورود از طریق کانال کولر و بالا بردن کرکره های برقی با اهرم های فولادی استفاده می کردند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران اعلام کرد: سه دستگاه خودرو مذکور که در سرقت ها استفاده شده بودند توقیف و پس از تکمیل پرونده به مقام قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

در پایان سخنان این مقام ارشد نظامی ؛ از کسانی که مغازه یا واحد تجاری آنان به این شیوه ها سرقت شده است خواست به پلیس آگاهی پاکدشت مراجعه کنند و در توصیه ای که به شهروندان داشت ازآنان در خواست کرد، ضمن رعایت نکات ایمنی در پیشگیری از سرقت و غیره، هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ و انتقادات و پیشنهادات خود را با تلفن ۱۹۷ به ما اطلاع دهند.

به گزارش ایسنا، ارزش ریالی سرقت های انجام شده توسط این باند بیش از 10 میلیارد ریال برآورد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها