تغییر رژیم غذایی به ویژه اگر در سنین پایین آغاز شود می‌تواند بیش از ۱۳ سال به طول عمر اضافه کند.
کد خبر: ۱۳۵۵۳۹۹
به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس تحقیق محققان، اگر زنی از ۲۰ سالگی رژیم غذایی خودش را بهینه کند می‌تواند طول عمرش را بیش از ۱۰ سال افزایش دهد و مردی که از ۲۰ سالگی شروع به این تغییر کند، بیش از ۱۳ سال به عمر خود می‌افزاید.
تمرکز روی رژیم غذایی سالم‌تر می‌تواند طول عمر افراد مسن‌تر را هم افزایش دهد.

بر اساس این تحقیق، اثرات مثبت سبک غذایی گیاه محور حتی در افراد ۸۰ ساله هم مشهود است:
طبق یافته‌ها بیشترین فایده برای طول عمر، حاصلِ بیشتر خوردنِ سه گروه از مواد غذایی است: حبوبات که شامل لوبیا، نخود و عدس می‌شود، غلات کامل که کلِ دانه‌های یک گیاه را شامل می‌شود و آجیل که گردو، بادام و پسته را در خود دارد.

حدود ۵۰ درصد مصرفِ غلات باید غلاتِ کامل باشد، آجیل، دانه‌ها، حبوبات و غلات کامل دارای چربی‌های سالم، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌های «مواد شیمیایی گیاهی» هستند که خطر بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهند.

کمتر خوردنِ گوشت قرمز و فرآوری شده شامل سوسیس و گوشت‌های کنسرو شده هم منجر به طولانی شدن عمر می‌شود. 

این توصیه منطقی به نظر می‌رسد: گوشت‌های قرمز و فرآوری شده با خطرات قابل‌توجهی برای سلامتی از جمله بیماری قلبی عروقی و سرطان روده مرتبط هستند.

به عقیده‌ی کارشناسان، جایگزین کردنِ گوشت قرمز و فرآوری شده با مرغِ کم چرب، ماهی و پروتئین‌های گیاهی راهی برای بهبود سریعِ رژیم غذایی است.

پروتئین‌های گیاهی شامل سویا، نخود، عدس و سایر حبوبات، توفو، تمپه، آجیل، دانه‌ها و غلات کاملی مانند کینوآ می‌شوند. برخی سبزیجات مانند بروکلی هم سطح بالایی از پروتئین دارند.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها