سخنگوی گمرک خبر داد؛

کشف شیشه و هروئین از کپسول گاز

سخنگوی گمرک گفت: کارکنان گمرک در روزهای اخیر موفق به کشف شیشه و هروئین از کپسول گاز و تریاک از ادوات موسیقی پستی به مقصد انگلیس شدند.
کد خبر: ۱۳۵۵۳۴۸

به گزارش جام جم آنلاین، سخنگوی گمرک گفت: کارکنان گمرک در روزهای اخیر موفق به کشف شیشه و هروئین از کپسول گاز، تریاک از ادوات موسیقی پستی به مقصد انگلیس، ۱۰۵ کیلو هروئین از جاسازی حرفه‌ای در بدنه کامیون خارجی و چهار کیلو تریاک از باک خودروی سمند شدند.

سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک در خصوص کشفیات جدید گمرک در حوزه مواد مخدر توضیح داد: در نتیجه رصد کامیون خارجی و عدم خروج به موقع آن از کشور توسط حوزه مبارزه با مواد مخدر مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته گمرک و با کمک سیستم‌های موقعیت یاب، محل دقیق توقف کامیون شناسایی شد و با بهره گیری از همکاری و مسئولیت پذیری بخش خصوصی، با وجود خروج راننده از کشور، بررسی کامیون توسط مربیان سگ‌های موادیاب گمرک در خارج از محوطه گمرکی آغاز شد و ۱۰۵ کیلوگرم هروئین در استان آذربایجان شرقی، از این کامیون کشف شد.

لطیفی در خصوص کشفی دیگر در شرق کشور افزود: در گمرک دوغارون استان خراسان رضوی نیز کارکنان گمرک با مشکوک شدن به یک کپسول گاز مایع، بررسی و اسکن آن را در دستور کار خود قرار دادند و موفق شدند پنج کیلو و۳۰۰ گرم «شیشه» و یک کیلو و ۱۰۰ گرم «هروئین فشرده» که به صورت ماهرانه‌ای در کپسول گاز جاسازی شده بود را کشف کنند.

سخنگوی گمرک در خصوص روش جدید ارسال مواد گفت: در بخش امانات پستی فرودگاه امام (ره)، کارکنان گمرک موفق شدند از داخل ساز «ارگ» که مقصد پستی آن کشور انگلستان بود، ۸۳۲ گرم تریاک کشف و ضبط کنند که این شیوه نیز از دید کارکنان گمرک پنهان نماند و مواد مخدر به مقصدش در انگلستان نرسید.

وی در خصوص کشفی دیگر در شمال غرب کشور گفت: مربیان سگ‌های موادیاب گمرک «رازی» در استان آذربایجان غربی موفق شدند از داخل باک یک دستگاه خودروی سمند که از مسیر گمرک رازی قصد خروج از کشور به سمت کشور ترکیه را داشت، چهار بطری پلاستیکی حاوی «تریاک» به وزن چهارکیلوگرم را کشف کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها