ششمین جلسه محاکمه سرکرده گروهک تروریستی تندر؛

جمشید شارمهد: جز تاسف خوردن صحبتی ندارم

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سرکرده گروهک تروریستی تندر به ریاست قاضی صلواتی در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۳۵۵۲۷۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، تندر یکی از گروه‌های تروریستی و ضد انقلاب است که در جریان گروه‌های معاند و طرفداران رژیم پهلوی فعالیت می‌کند.

برخی کارشناسان سابقه تاسیس این گروه را در سال‌های نخست دهه ۸۰ و یا به طور دقیق‌تر سال ۱۳۸۳ می‌دانند. نام دقیق‌تر این گروه انجمن پادشاهی ایران (تندر) است که طبق اطلاعات در دسترس فتح‌الله منوچهری با نام مستعار فرود فولادوند در سال‌های نخست تأسیس این گروه و تا سال ۱۳۸۵ سرکردگی آن را برعهده داشت. پس از او جمشید شارمهد در همان سال مسئولیت آن را برعهده گرفت.

شنبه یازدهم مرداد ۹۹ خبری در رسانه‌ها منتشر شد که حاکی از دستگیری جمشید شارمهد سرکرده گروه تروریستی تندر توسط وزارت اطلاعات بود. در پرونده این گروه جنایت‌های بسیاری مانند بمب گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز و قصد انفجار سد سیوند شیراز مشاهده می‌شود که در این میان بمب گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز حادثه‌ای خون بار است که افراد بی گناه بسیاری در آن به شهادت رسیدند.

نماینده دادستان در نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر که ۱۷ بهمن برگزار شد، گفت: این متهم قصد انجام ۲۳ اقدام تروریستی داشته که در انجام پنج مورد موفق و ۱۸ اقدام تروریستی وی ناکام مانده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها