جام‌جم از موفقیت یکی از مجموعه‌های دانش‌بنیان استان خراسان‌رضوی در تأمین دستگاه‌های ونتیلاتور مورد نیاز برای درمان بیماران حاد کووید-۱۹ گزارش می‌دهد

راز عبور از بحران کمبود ونتیلاتور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه ۱۲ درصد تخت‌های بیمارستانی و ۲۳ درصد تخت‌های ویژه بیمارستان‌های کشور در اختیار بیماران کرونایی است؛ گفت: ایران جزو ده کشور برتر در مقابله با کروناست.
کد خبر: ۱۳۵۵۱۵۳

به گزارش جام جم آنلاین، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز با حضور در یکی از بیمارستان‌های تهران از آیت الله العظمی علوی گرگانی از مراجع تقلید و آیت الله ری‌ شهری عیادت کرد.

وی در حاشیه این عیادت بابیان اینکه 12 درصد تخت‌های بیمارستانی و 23 درصد تخت‌های ویژه بیمارستان‌های کشور در اختیار بیماران کرونایی است؛ گفت: هر موج جدید کرونا سه پیک ایجاد می‌کند. اولین پیک مربوط به مراجعات سرپایی، دومین پیک مربوط به بستری‌ها و سومین پیک مربوط به فوتی‌هاست.

عین‌اللهی افزود: در سویه جدید اومیکرون، هنوز به پیک اول یعنی اوج مراجعات سرپایی نرسیده‌ایم ولی به زودی این پیک فرا‌ می‌رسد.

وی با اشاره به فداکاری‌های کادر بهداشت و درمان طی دو سال گذشته، بیان کرد: از سال 98 تاکنون فراز و نشیب‌ های زیادی داشته‌ایم و کادر بهداشت و درمان در این مدت امتحان بسیار خوبی داده و ایثارگری و فداکاری خود را ثابت کرده است.

وزیر بهداشت گفت: ما در این دو سال تجربه‌های خوبی کسب کردیم و از نظر علمی امروز در قلّه مسائل علمی کرونا از نظر شناخت و مقابله با این ویروس هستیم.

ایران جزو ده کشور برتر در مقابله با کرونا

عین اللهی خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی اذعان دارد که ایران در زمینه مقابله با کرونا جزو کشورهای برتر دنیاست. در منطقه که می‌توانیم بگوییم اول هستیم و در دنیا هم رتبه‌ها دائم تغییر می‌کند ولی ایران جزو ده کشور برتر است.

وزیر بهداشت ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین توفیقات ما این است که خوشبختانه توانسته‌ایم واکسن در داخل تولید کنیم که مقام معظم رهبری هم در مراسم 29 بهمن و دیدار مجازی با مردم تبریز به این دستاورد اشاره کردند.

وی افزود: اکنون 6 شرکت تولید واکسن فعالیت دارند و قادریم انواع مختلف واکسن را در کشور تولید کنیم. در مقایسه به آمار دنیا و حتی کشورهای پیشرفته آمار واکسیناسیون در ایران خوب است و خیلی از کشورها هنوز به این میزان از واکسیناسیون نرسیده‌اند.

وزیر بهداشت گفت: در ابتدای ورود ویروس کرونا به کشور مشکلات زیادی داشتیم ولی امروزه اتاق‌های مراقب ویژه بسیار مجهزی داریم، انواع و اقسام دستگاه‌های اکسیژن ساز و دستگاه‌های کمک تنفسی (ونتیلاتور) در اختیار داشته و به روش‌های پیشرفته رفع مشکلات تنفسی بیماران مسلط هستیم.

عین‌ اللهی افزود: از نظر دارویی هم کمیته علمی به وحدت نظر رسیده‌اند و خوشبختانه بعد از دو سال داروهای موثر کرونا را در اختیار داریم و می‌دانیم برای هر بیماری چه نوع دارویی استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: در همین موج ششم شاهدیم که به وضعیت بیماران مراجعه کننده در بخش‌های مختلف با یک وحدت عمل و برنامه مشخصی رسیدگی می‌شود.

وزیر بهداشت بیان کرد: تاکنون 91 درصد از مردم واکسن دوز اول، 81 درصد واکسن دوز دوم و 32 درصد واکسن دوز سوم خود را دریافت کرده‌اند.

عین‌ اللهی در پایان از مردم خواست کسانی که واکسن نزده‌اند حتما اقدام به زدن واکسن زدن کنند و افرادی هم که واکسن زده‌اند واکسیناسیون خود را با تزریق دوزهای اول و دوم تکمیل کنند، زیرا در حال حاضر بهترین روش پیشگیری از ابتلا به بیماری واکسیناسیون است.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها