جنبش مقاومت اسلامی حماس به اسرائیل درباره تجاوز از خطوط قرمز فلسطینیان در قدس هشدار داد و تاکید کرد که جناح‌های مقاومت اجازه استمرار آزار و شکنجه اسرای فلسطینی دربند زندان‌های رژیم صهیونیستی را نخواهد داد.
کد خبر: ۱۳۵۵۰۱۳

به گزارش جام جم آنلاین، باسم نعیم، رئیس اداره سیاسی حماس در نوار غزه گفت: هر تجاوز از خطوط قرمز در محله شیخ جراح، مسجد الاقصی یا هر جای دیگر در قدس، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و شرایط را برای انفجار اوضاع مهیا خواهد کرد.

نعیم افزود: قدس ماهیت اصلی و جوهره مقاومت است به صورتی که هر اتفاقی برای آن بیفتد، نه تنها اهالی قدس را شامل می‌شود بلکه کل فلسطینیان، اعراب و امت اسلامی را دربرمی‌گیرد.

وی تاکید که رهبران مقاومت و ملت فلسطین در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی، دست بسته نخواهند بود.

عصر پنجشنبه نیروهای اسرائیلی با حمله به تظاهرات و تحصن شیخ جراح ده‌ها فلسطینی را سرکوب کردند و این محله را با موانع آهنی بستند.

تحصن مردم شیخ جراح و همبستگی با آنها پس از آن صورت گرفت که «بن گویر»، نماینده راست افراطی کنست رژیم صهیونیستی، یکشنبه، چادری را در زمین خصوصی فلسطینیان در این محله برپا کرد و آن را دفتر کار خود خواند.

این درحالی صورت گرفت که ده‌ها شهرک‌نشین اسرائیلی بن گویر را همراهی و با سنگ به خانه‌های فلسطینیان این محله حمله کردند و این باعث درگیری بین فلسطینی‌ها از یک سو و شهرک‌نشینان و پلیس رژیم صهیونیستی از سوی دیگر شد.

در همین رابطه، «زاهر جبارین»، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت؛ همه گروه‌های مقاومت با هر ساختار و تفکری اجازه نخواهند داد که آزاد و شکنجه اسرای فلسطینی دربند زندان‌های رژیم صهیونیستی ادامه و استمرار پیدا کند.

وی افزود که مقاومت تا بحال ثابت کرده است که مرد هر میدانی است و از تقابل با اسرائیل هراسی ندارد.

او همچنین اعلام کرد آزادی اسرای فلسطینی یکی از وظایف اصلی جناح‌های مقاومت است و در این راستا ثبات قدم دارند.

جبارین با اشاره به اینکه حماس لحظه به لحظه تمام اتفاقات داخل زندان‌ها را رصد می‌کند، گفت: مردم ما سپر مستحکم اسرا خواهند بود و ما با تمام توان سیاسی و حقوقی خود پشت سر اسرا خواهیم ایستاد.

با توجه به اقدامات تنبیهی سازمان زندان‌ها چند روزی است که زندان‌های اسرائیل شاهد شرایط پرتنشی بوده است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده در پایان ژانویه گذشته، اسرائیل حدود ۴۵۰۰ اسیر فلسطینی را در زندان‌های خود نگهداری می‌کند.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها