نشست مشترک فی مابین اِلدُر آسکارُو به عنوان رایزن فرهنگی و محمدعلی حسینیان به نمایندگی از کانون سخنوران پارسی و داوود نجفی تهیه کننده سینمای مستند در محل سفارت ازبکستان برگزار گردید
کد خبر: ۱۳۵۴۷۹۰
 
گردشگری پیوند ناگسستنی فرهنگ‌ها
 
ازبکستان کشوری در قلب آسیای مرکزی که به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی منطقه شناخته میشود دارای ریشه های تاریخی و فرهنگی فراوانی با جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

بر همین اساس طرفین با هم اندیشی در خصوص ایجاد راهکارهای لازم نسبت به فراهم آوردن فضای مشترک فرهنگی و زبانی جهت جذب توریسم و دوستی بین مردمان دو سرزمین و تبادلات فرهنگی به مشورت نشستند.وجود ظرفیت‌های ادبی فراوان در ازبکستان در شهرهای مشهور و مهم در  سمرقند و بخارا همواره اهمیت ارتباط با این کشور را افزایش داده است. نظر به تبادلات زیاد فرهنگی و اقتصادی و ورزشی مقرر گردید تا با معرفی جاذبه های گردشگری  از جمله ادبی، فرهنگی و سرگرمی در قالب خبر ،رپرتاژوتهیه فیلم و مستند اقدام نموده تا زمینه جذب توریست بین دو کشور بیش از پیش فراهم آید.

توضیح اینکه پرواز تهران تاشکند هر هفته انجام می‌گیرد که با گسترش رفت و آمد امکان توسعه و پروازهای بیشتر مساعد میگردد.

شایان ذکر است داوود نجفی برزگر تهیه کننده سینمای مستند ایران، آمادگی خود را نسبت به تولید و همکاری لازم در زمینه ساخت مستند و فیلم با حضور هنرمندان هر دو کشور را اعلام نمود.

پجناب اِلدُر آسکارُو اعلام نمود  نسبت به تقویت همکاریهای فرهنگی هرگونه اقدام لازم انجام خواهد شد.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها