جام‌جم از موفقیت یکی از مجموعه‌های دانش‌بنیان استان خراسان‌رضوی در تأمین دستگاه‌های ونتیلاتور مورد نیاز برای درمان بیماران حاد کووید-۱۹ گزارش می‌دهد

راز عبور از بحران کمبود ونتیلاتور

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد؛

کرونا واقعیت کشورها را نشان داد / آمریکا و اروپا تسلیم شدند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمریکا و اروپا در مقابله با ویروس کرونا تسلیم شدند.
کد خبر: ۱۳۵۴۷۱۲

به گزارش جام جم آنلاین، بهرام عین‌اللهی در نوزدهمین مجمع خیرین امدادگران عاشورا که روز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: امروزه در دنیا تبلیغات و رسانه‌ها مطالبی را نشان می‌دهند که با واقعیت‌ها، زیاد هم خوانی ندارد اما کرونا واقعیت کشورها را نشان داد. به عنوان مثال شیوع کرونا ثابت کرد قدرت کشورهایی همچون آمریکا و آلمان که همگان تصور می‌کردند در حوزه نظام سلامت در رتبه‌های نخست قرار دارند، پوشالی است و حتی نمی‌توانند با یک ویروس مقابله کنند.

وی با بیان اینکه در واقع کرونا واقعیت‌ها را نشان داد و ثابت کرد که قدرت اصلی مردم هستند، گفت: ایران قدرت خود را در دفاع مقدس و در مقابله با داعش با حضور سردار سلیمانی و کرونا نشان داد. به رغم همه امکاناتی که در آمریکا و اروپا وجود دارد، این کشورها در برابر کرونا تسلیم شدند.

عین اللهی ادامه داد: زمانی که کرونا در کشورمان افزایش یافت، ۱۳۹ میلیون دوز واکسن طی ۸ ماه به هموطنان تزریق شد البته این میزان مشارکت ناشی از همکاری مردم است؛ اکنون که نزدیک به پیک ششم کرونا هستیم بیش از ۹۰ درصد جمعیت هدف یک دوز واکسن را تزریق کرده‌اند که این نشان می‌دهد هر اقدامی چنانچه مردمی نباشد به نتیجه نخواهد رسید لذا باید قدر مردم را به عنوان قدرت اصلی کشورمان پاس بداریم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت نیازمند حضور فعال خیرین هستیم، عنوان کرد: کرونا در حالی در کشورمان فراگیر شد که ما حتی در تأمین دارو هم با تحریم مواجه بودیم لذا برای تأمین نیازمندی‌های مقابله با کرونا از ماسک گرفته تا ساخت دستگاه ونتیلاتور (دستگاه کمک تنفسی بیمارستانی) را در داخل ساختیم به نحوی که اکنون بهترین ونتیلاتور را در کشورمان داریم.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها