به گزارش
جام جم آنلاین، انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای مسافربری اتوبوسی تهران طی تصمیمی پورسانت فروش اینترنتی را به ۲ درصد کاهش داده است و سهم شرکتهای تامین کننده زیرساخت فروش اینترنتی یک درصد و سهم سایتهای کاربرپسندی مانند علیبابا، مستربلیط، آپ و … تنها یک درصد شده است.
به گفته شرکت های خدمت دهنده آنلاین هزینه باربری و ارائه دهی خدمات به مسافران به قدری است که کارمزد یک درصد دیگر جذابیتی برای آنها ندارد و این شرکت ها ترجیح می دهند از خیر فروش بلیط اتوبوس بگذرند؛ گفتنی است که در صورتی که این اتفاق رخ دهد مسافران می بایست مانند گذشته برای مسافرت با اتوبوس اقدام کنند.
سفرها با استفاده از اتوبوس در گذشته و قبل از روی کار آمدن شرکت های فروش آنلاین بلیط به این شکل بوده است که افرادی که قصد سفر داشته اند راهی ترمینال شده و آنجا اگر می توانستند بلیطی را تهیه می کردند و اگر مسافران همیشگی بودند از طریق برقراری تماس با تعاونی ها و یا پیدا کردن افرادی آشنا در ترمینال بلیط را تهیه می کردند و راهی سفر می شدند و با روی کار آمدن شرکت های خدمات دهی آنلاین کار برای مسافر راحت تر شده و با رزرو صندلی نه تنها از شلوغی ترمینال ها کاسته شده است بلکه درگیری رانندگان و مسافران نیز بسیار کمتر شده است.
با همه اینها به نظر می رسد که با تصمیم اخیر انجمن صنفی کارفرمایی شرکتهای مسافربری اتوبوسی تهران تهیه بلیط به روش سنتی دوباره در کشور رایج شود و نظم فعلی در ترمینال ها را بر هم زند و بر بار ترافیکی نیز بیافزاید؛ گفتنی است که این تصمیم در حالی در این انجمن گرفته شده است که با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو بر تعداد مسافرت ها و مسافران افزوده خواهد شد.
یکی از چهار شرکت اصلی تامین کننده زیرساخت اینترنتی فروش بلیط گفته است که از امروز کارمزد آنها از فروش بلیت اتوبوس یک درصد خواهد بود و این کارمزد قبلا بین ۳ تا ۵ درصد بوده است؛ این شرکتهای پرووایدر در واقع واسطههایی هستند بین تعاونیهای مسافربری و فروشندههای آنلاین و ظرفیتها را از تعاونیها گرفته و به فروشندهها میدهند و خودشان هم درصدی کارمزد دریافت میکنند.
علیرضا پاک فطرت، نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین در این خصوص گفت: اگر مردم بتوانند بلیط را اینترنتی تهیه کنند بسیار عالی است چراکه بار ترافیک کاهش پیدا می کند و در وقت مردم صرفه جویی می شود و مردم می توانند بهتر برای آینده تصمیم گیری کنند اما اینکه سهمیه بلیط فروشی های اینترنتی چند درصد باشد باید مورد بررسی قرار گیرد اما این امتیاز را نباید از مردم گرفت و بلیط فروشی اینترنتی یک کار حداقلی برای رفتن به سمت شهرهای الکترونیک است.
وی در ادامه افزود: مصرف کنندگان که مردم هستند و خدمات دهندگان باید راضی باشند و متولیان امر باید در این خصوص تصمیم گیری کنند و تصمیمات ناگهانی هم مردم را در زحمت می اندازند و هم افرادی را که از این طریق مشغول به فعالیت هستند و درآمدزایی می کنند دچار مشکل خواهند شد.
منبع: خبر آنلاین