روایت امیرحسین صدیق از بازی در «پلاک۱۳»

از تجربه‌های تازه در کمدی‌سازی نهراسیم

کمدی سازی برای تلویزیون و بازیگری کمدی برای تلویزیون خیلی تفاوت دارد با مدیوم‌های دیگر چون نویسنده و کارگردان و بازیگر باید در چارچوب خاصی حرکت کنند‌.
کد خبر: ۱۳۵۳۸۲۳

امیرحسین صدیق، بازیگری که اخیرا سریال کمدی «پلاک۱۳» را روی آنتن داشت، با بیان مطلب فوق به جام‌جم گفت: سریال‌هایی مانند پلاک۱۳ قصد دارند هم کمدی باشند و هم پیام‌دهی اجتماعی خود را داشته باشند و برای دامنه وسیعی از مخاطب، سرگرم‌کننده باشند.
وی ادامه داد: من با خواندن هشت قسمت ابتدایی سریال، جلوی دوربین رفتم و چون باید کار به موقع به آنتن می‌رسید فرصتی فراهم نشد که فیلمنامه کامل را بخوانم ولی سعی کردم با استفاده از تجربیاتم نقش یک وکیل را درست بازی کنم.
صدیق که سابقه سال‌ها همکاری با مرضیه برومند را داشته، درباره ریشه‌های ماندگاری کمدی‌های برومند گفت: کمدی‌های برومند نوعی کمدی موقعیت حساب شده داشته‌اند که ناشی از خلاقیت در نگارش متون است. سریال‌های برومند با دقت و وسواس بالا نگاشته می‌شود و برای همین حین اجرا هم بسیار جدی می‌توان کمدی‌های موقعیت را بازی کرد.
این بازیگر درباره بازخوردها نسبت به سریال «پلاک۱۳» و وجوه تیپیکال آن اظهار داشت: سریال در کنار نظرات مختلف نسبت به کلیت با یک سری حواشی هم روبرو بود که به هر حال در ذات هر کار کمدی است. شخصا به عنوان بازیگر سعی کردم با وجود فرصت کم به شناختی نسبی از شخصیت و استفاده از الزامات تیپیکال، نقش را ایفا کنم.
بازیگر سریال‌های «هتل» و «آب پریا» تاکید کرد: کمدی‌سازی در تلویزیون بسیار حساس‌تر از کمدی‌سازی در سینما یا شبکه خانگی است ولی این مزیت را هم دارد که پتانسیل مخاطب در تلویزیون بسیار بالاتر است و اگر کارمان را درست انجام دهیم و کیفیت کمدی سازی استاندارد باشد قطعا بازخورد مخاطبان هم بهتر خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: باید سعی کنیم در تولید کمدی‌های تلویزیونی به‌سراغ گونه های تازه تر و داستان‌های نو و جدید برویم و نترسیم از اینکه تجربه کنیم. البته بر روی متن‌های کار باید خیلی وسواس داشت ولی وقتی متن به استاندارد قابل ملاحظه ای رسید دیگر باید با خیال راحت به سمت تجربه‌های تازه برویم.

حامد مظفری / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها