نماینده سابق پارلمان عراق درباره افزایش حملات ترکیه در سایه ادامه سکوت دولت عراق هشدار داد و گفت: نگرانی زیادی بابت اشغال سنجار و مناطق نزدیک به آن از سوی ترکیه وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۵۳۳۱۴

به گزارش جام جم آنلاین، قصی عباس الشبکی نماینده سابق پارلمان عراق درباره افزایش حملات ترکیه در سایه ادامه سکوت دولت عراق هشدار داد و بهانه آنکارا برای حملات به شمال عراق را پ ک ک دانست.

وی افزود: پارلمان عراق، دولت را به پایان دادن به همه اشکال حضور نظامی خارجی در عراق ملزم کرده است و این فقط محدود به نظامیان آمریکایی نیست و همه نظامیان خارجی در عراق را شامل می شود؛ اما این مصوبه پارلمان، نیروهای ترکیه که همچنان در شمال عراق هستند و برخی مناطق را هدف حمله قرار می دهند، شامل نشده است.

الشبکی گفت: الکاظمی خود را ملزم به اجرای مصوبه پارلمان عراق کرده است اما به وعده خود عمل نکرده است و همچنان نیروهای ترکیه برخی مناطق را در شمال عراق به بهانه مقابله با پ ک ک هدف قرار می دهند.

وی تصریح کرد: ترکیه همچنان حاکمیت عراق را نقض می کند و این در سایه سکوت دولت مرکزی و دولت اقلیم است. نگرانی زیادی بابت اشغال سنجار و مناطق نزدیک به آن از سوی ترکیه وجود دارد.

الشبکی تاکید کرد: پ ک ک در سنجار نیست بلکه در بالای کوههاست و فقط ایزیدی ها در سنجار هستند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها