فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: سیر صعودی امنیت در سیستان و بلوچستان بویژه در چند ماه گذشته به دلیل اقدامات موثر مرزبانی، نیروی انتظامی، سپاه و ارتش قابل توجه است.
کد خبر: ۱۳۵۳۱۳۱

به گزارش جام جم آنلاین؛ سردار احمدعلی گودرزی در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل ستاد مرزبانی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اصحاب رسانه این استان خواسته ها و مطالبات مردمی را با زبان مناسب و گویا پیگیری می‌کنند اظهارداشت: رسانه های این استان باید احساس امنیت را در جامعه افزایش دهند.

 

وی ادامه داد: ما معتقدیم که اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان سهم بسزایی در ایجاد امنیت پایدار کشور دارند زیرا زحمات زیادی را متحمل می‌شوند و با انتشار فعالیت‌های مرزبانان عزیز در بالابردن احساس امنیت مردم این منطقه نقش آفرینی دارند.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: امنیت از لحاظ ریشه لغوی یعنی نترسیدن؛ هر زمانی که آدم خوفی نداشته باشد یعنی امنیت ایجاد شده و احساس امنیت از خود امنیت بالاتراست.

وی ادامه داد:  امنیت اگر نباشد همه محورهای توسعه به هم می خورد و موفقیت ایجاد نمی شود در استان سیستان و بلوچستان که یکی از استان‌های مهم و راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است همه‌ی تلاش‌های دستگاه‌های امنیتی بر این بوده که امنیت پایدار را برای آن رقم بزنند تا باعث توسعه زیرساخت های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی منطقه شود.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: این احساس امنیت در سیستان و بلوچستان نتیجه تلاش ارزنده مرزبانان غیور این استان و سایر نیروهای مسلح بویژه نیروهای انتظامی و مرزبانی است.

 

وی تصریح کرد: امنیت سیستان و بلوچستان امنیت کشور بوده و هر وقت امنیت این استان پایدار باشد امنیت کشور نیز به تبع آن پایدار می‌شود.

فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد: برای مرزبانی؛ سیستان و بلوچستان اهمیت خاصی دارد بنابراین  موضوع انسداد مرزها، اختصاص دستگاه های الکترونیکی و اپتیکی، خودروهای تاکتیکی، تجهیزات نوین، نیروی انسانی کارآمد و با مهارت شرط امنیت در این استان است.

وی گفت: نمره مرزبانی سیستان و بلوچستان نمره قابل قبولی است و جای قدردانی دارد به دلیل اینکه مرزبانان سینه ستبر و چشم بیدار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که در این استان از کف دریاچه هامون با کشور دوست و برادر افغانستان تا دریای عمان که مرزهای زیادی را در بر می‌گیرد از مرزهای خاکی و آبی حراست می‌کنند.

سردار گودرزی  بیان کرد: امروز در سیستان و بلوچستان  توفیقی حاصل شد برای مهارت افزایی همکارانمان مرکز شبیه‌سازهای سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین و تعداد زیادی منازل سازمانی که مورد نیاز همکارانمان بود را در مرکز استان افتتاح کردیم.

وی اظهارداشت: در نشست کار ویژه مرز در خدمت استاندار  سخت کوش سیستان و بلوچستان بودیم و در جلسه با مدیران کل و معاون استاندار در مورد پایانه های مرزی و تسهیل در نظام اقتصادی در این استان هماهنگی‌های خوبی انجام شد.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: هماهنگی بین گمرک و پایانه مرزی بویژه داد و ستد با کشورهای همسایه، موضوع انسداد مرز، جاده‌های مرزی، آبرسانی  و برق رسانی به پاسگاه‌های مرزی، هوشمندسازی مرزهای این استان و ساماندهی شناورهای دریایی هماهنگی در استانداری و کمیسیون ویژه مرز انجام و مصوبات خوبی در بحث پدافند غیرعامل انجام گرفت که همه اینها می تواند در امنیت پایدار استان اثرگذار باشد.

وی تاکید  کرد: در سیستان و بلوچستان نسبت به همه استان‌های کشور تعداد همکارانمان ارتقا پیدا کرده و تعداد زیادی دستگاه الکترونیکی مانند هلی شات، کوادکوپتر و پهپاد به این استان اختصاص یافته که در پایش مرزهای طبیعی منطقه می‌تواند اثرگذار باشد.

سردار گودرزی با بیان اینکه روحیه ایثار و فداکاری همکارانم را در حد بسیار مطلوب دیدم افزود: امنیت مرزهای استان از جنوب تا شمال کاملاً پایدار است و در مقایسه با گذشته افزایش پیدا کرده و امیدواریم با اقداماتی که امروز تصمیم گرفتیم و اعتبارات لازم بتوانیم کمک بیشتری به مردم این دیار ارائه کنیم.

 

کشف ۶۰ تن انواع موادمخدر توسط مرزبانی

وی با بیان اینکه مرزبانی سیستان و بلوچستان رتبه نخست کشفیات موادمخدر را در بین مرزبانی‌های کشور دارد افزود: ۶۰ تن انواع موادافیونی توسط مرزبانان غیور ایران اسلامی از ابتدای امسال تا کنون کشف شده که ۸۰ درصد این کشفیات در این استان بوده است.

 

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: درگیری مرزبانان با قاچاقچیان موادمخدر در زمینه هلاکت سوداگران مرگ از ابتدای امسال تا کنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار درصد افزایش یافته است.

 

وی بیان کرد: همچنین مرزبانی کشور در این مدت از خروج ۱۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین قاچاق به خارج از مرزهای ایران اسلامی جلوگیری کرده است.

 

سردار گودرزی اظهارداشت: ۱۶۰ هزار متجاوز مرزی از ابتدای امسال تا کنون توسط مرزبانی در سراسر مرزهای کشور دستگیر و برگشت داده شده‌اند.

 

وی تاکید کرد: ۹۰ درصد میزان شهادت نیروهای رزمی مرزبانی در درگیری با اشرار و قاچاقچیان موادمخدر در سراسر کشور از ابتدای امسال تا کنون در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

 

فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد: این میزان کاهش شهادت نیروهای رزمی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان  به دلیل تجهیز مرزبانی به امکانات الکترونیکی، افزایش دوره‌های آموزشی - رزمی و نظارت مستمر بر پادگان‌های مرزی بوده است.

انتهای پیام/

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها