۵۱هکتار گلخانه هیدروپونیک در خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید

مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان گفت: گلخانه هیدروپونیک سبزی و صیفی شرکت فجر صفا خرم‌آباد به مساحت ۵۱ هکتار با حمایت ۲ هزار میلیارد ریالی این بانک به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۳۵۲۲۳۶
۵۱هکتار گلخانه هیدروپونیک در خرم‌آباد به بهره‌برداری رسیدبه گزارش جام جم انلاین لرستان: علی جهانی میر بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح  زمینه اشتغال بکار ۳۰۰ نفر فراهم شده است.
 
وی افزود: شرکت فجر صفا لرستان یکی از بزرگترین مجتمع های تولیدی، تحقیقاتی و گردشگری ایران و خاورمیانه به مساحت ۲هزار هکتار است که پروژه های متعددی را در بخش های کشاورزی، دامپروری و گردشگری به اجرا در آورده است و سهم بسزایی در افزایش تولید، اشتغال و بومی سازی فناوری های روز دنیا دارد.
 
جهانیمیر اظهار کرد: توسعه کشت گلخانه ای در فهرست اولویت های بخش کشاورزی استان قرار دارد و بانک کشاورزی نیز این طرح ها را به عنوان راهکاری برای بهره برداری مناسب از منابع محدود آب و خاک و افزایش بهره وری مورد توجه و تاکید قرار داده و بخشی از تسهیلات را برای توسعه این بخش هدایت کرده است. 
 
مدیر شعب بانک کشاورزی لرستان بیان کرد: محصولات گلخانه ای، مشروط به داشتن توجیه اقتصادی مورد حمایت این بانک هستند و در شرایط کنونی که با محدویت بالای منابع آب و خاک مواجه هستیم، منابع مالی و کارشناسی در اختیار توسعه گلخانه ها قرار داده می شود.
 
جهانی میر افزود: بجز طرح گلخانه ای شرکت فجر صفا، شعب بانک کشاورزی لرستان از سال گذشته تا پایان آبان ماه امسال ۳۰۷ میلیارد ریال تسهیلات توسعه کشت گلخانه ای به ۱۵ واحد با سطح ۱۲ هکتار پرداخت کرده است.
 
وی گفت: همچنین شعب بانک کشاورزی لرستان سال گذشته تاکنون مبلغ ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات برای کاشت گیاهان دارویی مانند موسیر و زعفران به مساحت زیر کشت ۱۰۰ هکتار پرداخت کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها