معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت:

آغاز محدودیت‌ های هوشمند کرونایی از ۲۱ آذر

معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز محدودیت‌ های هوشمند کرونایی از ۲۱ آذر ماه در کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۱۹۶۳

به گزارش جام جم آنلاین، محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره تصویب طرح مدیریت هوشمند در ستاد ملی کرونا، گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر طرح مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی، کنترل و نظارت جامعه باید بر پایه واکسیناسیون انجام شود، سامانه امید نیز با هدف ایجاد ارتباط بین سامانه های وزارت بهداشت، راه و شهرسازی و سایر دستگاه ها به همین منظور طراحی شده است.

او ادامه داد: بر اساس فاز بندی کمیته های امنیتی، اجتماعی و انتظامی وزارت کشور محدودیت های هوشمند از ۲۱ آذرماه شروع می شود و مقدمات اجرای این طرح از ۱۵ این ماه انجام شده است.

معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت بیان کرد: اجرای فاز اول طرح محدودیت های هوشمند کرونایی برای کارکنان و دستگاه های اجرایی انجام می شود، به طوریکه دستورالعمل های آن تا به امروز تدوین و تا روزهای آتی توسط کمیته های امنیتی، اجتماعی و انتظامی وزارت کشور به سراسر کشور ابلاغ می شود.

همچنین در فاز بعدی اجرای این طرح که به فاصله یک هفته از مرحله قبلی انجام می شود، خدمت دهندگان موظف بوده تا نسبت به واکسیناسیون کارمندان تمامی اقدامات لازم را انجام دهند.

فرهادی افزود: فضاهای سربسته مانند: تالارها و سینماها باید از تهویه مناسب برخوردار باشند ‌و فروش بلیط سینما و تئاتر باید بر پایه تلقیح واکسن انجام شود و همچنین واحد‌های آموزشی و صنفی واکسن را دریافت کرده باشند، زیرا از این پس دریافت خدمات منوط به داشتن کارت واکسن است.

وی اظهار کرد: کارکنان تنها در صورتی می توانند در محل کار خود حاضر شوند که بارکد تزریق واکسن را از سامانه وزارت بهداشت دریافت کرده باشند، در غیر این صورت و بر اساس اعلام سازمان استخدامی کشور با این افراد برخورد می شود‌.

فرهادی ادامه داد: تمام مسافران حمل و نقل عمومی مثل: هواپیما، قطار باید واکسن را تزریق کرده باشند، در غیر این صورت پرواز انجام نمی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها