محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی، در پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام خطاب به دانشجویان، صحبت‌های خود را اصلاح کرد.
کد خبر: ۱۳۵۱۸۳۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، متن کامل پست اینستاگرامی رییس مجلس به شرح ذیل است:

از اتفاقات خوب این ایام، حضور در جمع شما دانشجویان عزیز بود. سوالات صریح و دلسوزانه شما مرا مجاب کرد همان‌طور که ابتدای سخنانم عرض کردم تصمیم بگیرم فضای رسمی را کنار بگذارم و بر اساس منش یک «بچه رزمنده» پاسخ سوالاتتان را صریح و صادقانه بدهم و در تمام موارد به‌دور از حرف‌های کلی و کلیشه‌ای، واقعیت‌ها را باشما در میان گذاشتم و گمان می‌کنم بازخورد‌های شما در پایان جلسه نشان داد که همچنان بهترین شیوه، همین منش مطابق با فرهنگ دفاع مقدس است.

اما درباره سوالاتی که درباره آقای عنابستانی مطرح شد، ذکر دو نکته ضروری است: اول اینکه در فضای رسانه‌ای، توضیحات کامل بنده درباره آن موضوع شنیده نشد و تخریب گران، یک جمله از آن صحبت را جدا کردند و بقیه صحبت‌های من در این موضوع مغفول واقع شد.

در آنجا بر خطا کاری آن نماینده تصریح کردم و تاکید کردم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید برخورد محکم‌تری می‌کرد و همچنین اشاره کردم که برخلاف اتفاق مشابه دوره گذشته مجلس، پرونده نماینده خاطی به قوه قضائیه ارجاع شد و حکم محکومیت صادره توسط دادگاه را فصل الخطاب دانستم.

با منش بچه رزمندگی فکر می‌کردم باید هرچه را حق است بگویم. جایی که آقای عنابستانی را محق می‌دانستم بدون ملاحظات سیاسی می‌گفتم و جایی که منتقد بودم را نیز تصریح می‌کردم.

اما اتفاق دوم بر می‌گردد به صحبتم درباره سیلی نزدن و هل دادن. واقعیت این است که من در واکنش به سوال یکی از دانشجویان، براساس صحبت‌های آقای عنابستانی که قبلا به اینجانب گفته بود حکم دادگاه، من را از سیلی زدن تبرئه و براساس هل دادن مرا محکوم به ضرب بلااثر کرده است، گفتم که ایشان سیلی نزده و هل داده است.

اما بعد از صحبت‌های دیشب جناب آقای عابد اکبری سرباز وظیفه راهور که تاکید می‌کرد حکم دادگاه سیلی را تایید کرده، بر خود لازم دانستم موضوع را پیگیری کنم تا ظلمی به این شهروند عزیز نشده باشد؛ لذا حکم دادگاه را گرفتم و متوجه شدم متاسفانه دادگاه بدوی تشخیص بر ضرب بلااثر (سیلی) داده است که البته بعدا با اعلام رضایت طرفین پرونده مختومه شده است.

همان‌طور که در جمع شما گفتم فصل الخطاب حکم دادگاه است و ضروری می‌دانم بر اساس عهد صداقتی که با شما بسته‌ام، مطلب گفته شده را اصلاح کنم.

از ویژگی‌های جلسات دانشجویی است که، چون دلسوزی همراه با صراحت در سوالات وجود دارد، نقد‌ها موثر شده و مقدمه اصلاح می‌شود. با تاکید مجدد بر اینکه منتظر فعالیت جدی شما برای کمک در اصلاح ساختار حکمرانی هستم، مجدد از پذیرایی گرم‌تان تشکر می‌کنم و امیدوارم اینگونه جلسات ادامه یابد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها