محققان می گویند خوردن وعده های غذایی در شب می تواند بر سطح قند خون تأثیر بگذارد.
کد خبر: ۱۳۵۱۷۳۱

به گزارش جام جم آنلاین، به گفته محققان، غذاخوردن در شب می‌تواند سطح قند خون را مختل کرده و خطر ابتلاء به دیابت نوع ۲ را افزایش دهد.

مطالعات قبلی نشان داده است که خوردن وعده‌های غذایی در شب می‌تواند باعث افزایش وزن و افزایش خطر ابتلاء به بیماری‌ های قلبی عروقی شود.

متخصصان می‌گویند افرادی که در شیفت‌های شب کار می‌کنند باید سعی کنند تا حد امکان وعده‌های غذایی خود را در زمان‌های عادی صبح، ظهر و عصر بخورند.

به گفته محققان بیمارستان بریگهام و زنان در بوستون، غذا خوردن در شب، ناهماهنگ با ریتم‌های شبانه‌ روزی طبیعی بدن، می‌تواند فرد را در معرض خطر ابتلاء به دیابت قرار دهد.

در این مطالعه، محققان ۱۹ جوان سالم را در محیطی قرار دادند که هدف آن تقلید از کار شیفت شب بود.

در حالی که همه شرکت‌کنندگان در مطالعه، شب کار بودند، تنها کسانی که وعده‌های غذایی خود را در شیفت شب می‌خوردند، با افزایش عدم تحمل گلوکز خون و کاهش عملکرد سلول‌های بتا پانکراس که هر دو پیش‌ساز بالقوه دیابت نوع ۲ هستند، روبرو بودند.

محققان گزارش کردند شرکت کنندگانی که برنامه غذایی روزانه خود را رعایت کرده بودند، علیرغم بیدار بودن تمام شب، هیچ یک از این تغییرات نامطلوب را مشاهده نکردند.

«فرانک شیر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «این نتایج نشان می‌دهد که زمان وعده غذایی در درجه اول مسئول اثرات گزارش شده بر تحمل گلوکز و عملکرد سلول‌های بتا است و احتمالاً به دلیل ناهماهنگی ساعت مرکزی و محیطی در سراسر بدن روی می‌دهد.»

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها