رئیس کل دادگستری گلستان از ارجاع و رسیدگی به پرونده اخلال‌گران نظام بانکی به مبلغ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان در استان خبرداد و گفت: ۶ هزار میلیارد تومان از اموال متهمان توقیف شد.
کد خبر: ۱۳۵۱۶۳۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر، حیدر آسیابی اظهار کرد: پرونده اخلال گران ِ نظام بانکی کشور برای رسیدگی به دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال گران نظام اقتصادی مستقر در استان گلستان، ارجاع شد.

رئیس کل دادگستری گلستان توضیح داد: کیفرخواست این پرونده یک ماه و نیم پیش در دادسرای گرگان صادر شد و پس از هماهنگی با معاون اول رئیس قوه قضائیه برای رسیدگی به دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال گران نظام اقتصادی مستقر در استان، ارجاع شد.

آسیابی افزود: متهمان این پرونده ۳۰ نفر هستند و از طریق برداشت هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان در قالب دو هزار و ۳۵۰ حساب بانکی از منابع بانک مرکزی، در نظام پولی و بانکی کشور اخلال عمده ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: در خلال رسیدگی به این پرونده ۳۰ هزار صفحه‌ای، ۲۸۵ نفر به دادسرا احضار و از آن‌ها بازجویی و تحقیق شد و چند هیئت کارشناسی هم، بررسی‌ها برای کشف وسعت تخلفات مالی انجام شده از سوی اعضای این باند را، انجام دادند که مجموع این اقدامات همراه با پیچیدگی پرونده، علت زمان بر شدن تحقیقات برای تکمیل این پرونده ۱۵۵ جلدی بود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای جلوگیری از حیف و میل بیت المال، با تحقیقات گسترده بازپرس پرونده و کمک سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان، حدود ۶ هزار میلیارد تومان از املاک، اموال، شمش طلا، کد‌های بورسی، خودرو‌های سنگین و دو کارخانه مربوط به متهمان که حاصل از جرم بود، شناسایی و توقیف شد که در نوع خود بی نظیر بود.

وی افزود: این پرونده امروز در دادگاه ویژه استان ثبت و قضات این دادگاه مطالعه آن را آغاز کرده‌اند و به زودی وقت رسیدگی آن تعیین خواهد شد.

اعضای این باند دو سال پیش با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج)، در استان‌های گلستان و سمنان شناسایی و دستگیر شدند.

این پرونده چهارمین پرونده‌ای است که در دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال گران نظام اقتصادی مستقر در استان گلستان رسیدگی می‌شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها