خرابی بار بلبرینگ چرخ می‌تواند منجر به جدا شدن چرخ از خودرو شود.
کد خبر: ۱۳۵۱۱۸۶

به گزارش جام جم آنلاین، چرخ‌ های خودرو بر روی یاتاقان‌ های غلتکی مخروطی می‌چرخند که بین دوک محور ثابت و مکانیسم توپی/ترمز چرخ در حال چرخش قرار می‌گیرند. در قسمت داخلی و خارجی توپی بلبرینگ‌هایی برای پشتیبانی صحیح از چرخ وجود دارد.

اینها هنگام نصب روغن کاری می‌شوند، اما گریس می‌تواند، و به مرور زمان شکسته می‌شود و اجازه می‌دهد تا بین عناصر مختلف تماس خشک شود. در صورت عدم مراقبت، این امر منجر به سایش و در نهایت خرابی بلبرینگ می‌شود.

یادتان باشد از آنجایی که سر و صدا اولین علامت تماس فلز با فلز است، احتمالاً آسیب دیده است و ممکن است نیاز به تعویض بلبرینگ باشد.

این کار مستلزم برداشتن مجموعه چرخ و ترمز است بنابراین ممکن است توصیه شود لنت‌های ترمز، میله‌های فرمان و قطعات تعلیق را در این فرآیند بررسی کنید. اگر قرار است یک چرخ را انجام دهید، منطقی است که طرف دیگر را نیز انجام دهید.

وسیله نقلیه بر روی پایه‌های جک بلند شده و پشتیبانی می‌شود؛ چرخ‌های جلو یا عقب، ترمز‌ها و توپی‌ها از خودرو خارج می‌شوند، توپی چرخ‌های جلو یا عقب، یاتاقان‌ها تمیز و روغن کاری می‌شوند و سپس یک گریس بند جدید در توپی نصب می‌شود. چرخ‌های جلو یا عقب، ترمز‌ها و توپی‌ها بر روی خودرو نصب می‌شوند، خودرو از پایه‌های جک پایین می‌آید

زمانی که وسیله نقلیه شما به مسافت پیموده شده بالایی می‌رسد، این کار را در نظر بگیرید، به خصوص اگر با بار‌های سنگین یا در جاده‌های غیرعادی ناهموار کار کرده باشد.

یک علامت رایج که نشان می‌دهد باید بلبرینگ چرخ‌ ها را تمیز و بسته بندی کنید چیست؟: هر گونه صدایی که از چرخ‌ها قابل توجه است. می‌تواند به عنوان یک جیغ شروع شود و سپس به یک غرغر یا حتی یک صدای خراش تبدیل شود.

این سرویس چقدر اهمیت دارد؟ خرابی فاجعه بار بلبرینگ چرخ می‌تواند منجر به جدا شدن چرخ از خودرو شود. بدیهی است که می‌تواند باعث تصادف یا حداقل آسیب جدی به وسیله نقلیه شود. مطمئناً ارزش بحث با یکی از مکانیک‌های ما را دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها