اتحادیه اروپا اعلام کرد: در مدت چند ماه اومیکرون به سویه غالب در بیشتر کشورهای منطقه تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۱۳۵۰۹۶۹

به گزارش جام جم آنلاین، آژانس بهداشت اروپا هشدار داد: ظرف چند ماه سویه اومیکرون می‌تواند عامل بیش از نیمی از موارد ابتلا به بیماری کرونا در اروپا باشد. هنوز هیچ موردی از ابتلا به نوع شدید بیماری ناشی از این سویه در این منطقه شناسایی نشده است.

برآورد انجام شده می‌تواند نشان دهنده اهمیت اطلاعات اولیه موجود در مورد قابلیت انتقال بسیار بالای سویه اومیکرون نسبت به سویه دلتا باشد که پیش از اومیکرون مسری‌ترین گونه از سویه‌های اصلی کروناویروس در نظر گرفته می‌شد.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا (ECDC) اعلام کرده است: بر اساس مدل‌ سازی های انجام‌شده نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد سویه اومیکرون می‌تواند عامل بیش از نیمی از موارد ابتلا به کروناویروس طی چند ماه آینده باشد.

تاکنون هیچ مدرک قطعی در مورد قابلیت انتقال سویه اومیکرون وجود ندارد؛ اما «ماریا ون کرخوف» مدیر فنی سازمان جهانی بهداشت در زمینه بیماری کووید ۱۹ روز چهارشنبه گفت انتظار می‌رود ظرف چند روز اطلاعاتی در این مورد بدست آید.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های اروپا، از زمان شناسایی سویه اومیکرون در آفریقا تاکنون ۷۹ مورد ابتلا به این سویه در کشورهای اروپایی ثبت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها