«رابرت بائر» (Robert Baer) مامور سابق «سیا»، در باره اقدامات رژیم صهیونیسیتی علیه ایران به شبکه «سی ان ان» گفت: اسرائیل در حقیقت خود را به درد سرانداخته است چرا که ایران روز به روز از وضعیت بهتری نسبت به قبل برخوردار می شود و در حملات سایبری، تهران دست بالا را دارد.
کد خبر: ۱۳۵۰۸۱۰
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان  گزارش داد: درحالی که مذاکرات هسته ای در وین با حضور ایران و دیگر طرف های امضاکننده آن در جریان است، اما سایه جنگ پنهانی و سایبری بین تهران و تل آویو شدت یافته است.
بائر که تحلیلگر مسایل منطقه نیز هست و تجربه سال ها حضور در منطقه خاورمیانه را دارد، ادعای «یگال اونا» (Yigal Unna)  رییس «اداره ملی سایبری اسرائیل» مبنی بر توانایی برتر این اسرائیل در حملات سایبری را رد کرد و به سی ان ان گفت: من باروم ندارم که اسرائیل در حملات سایبری دست بالا را داشته باشد، چرا که ایران توانایی بسیار زیاد و بالایی در این زمینه دارد. آنها قادر هستند، به زیرساخت های اقتصادی حمله کنند و باعث بوجود آوردن خسارات و لطمات صنعتی به اسرائیل شوند، زیرا اسرائیل نیز به مانند آمریکا در زمینه حملات سایبری آسیب پذیر است.
بائر در ادامه به سی ان ان گفت: ایران سال ها با حملات مواجه بوده و اسرائیل در این مدت اقدام به ترور شخصیت و دانشمندان هسته ای و از کار انداختن سانتریفیوژهای ایران کرده است و تهران نیز در مقام انتقام رو به حمله آورده و هر روز بهتر و بهتر می شود و به ما این علامت و پیام را می فرستند که از هرزمانی بهتر شده اند و این جنگ شدت پیدا می کند.
بائر افزود: اسرائیل در واقع با این کار، خود را دچار مشکل و دردسر ساخته، ایران در عراق، سوریه و لبنان نفوذ دارد و هرزمانی که اراده کند، می تواند اسرائیل را هدف قرار دهد، خرابکاری اسرائیل در سانتریفوژها باعث شد تا ایران بلافاصه از سانتریفیوژهایی با توانا بالاتر استفاده کن که اکنون  ظرفیت غنی سازی ۹۰ درصدی دارند.
این مامور کنهه کار و سابق سیا به سی ان ان گفت: در واقع خروج «دونالد ترامپ» از توافق هسته ای برای اسرائیل یک فاجعه بود، حال ایرانی های آمده اند و در صدد انتقام هستند.
شبکه خبری سی ان ان در گزارشی اختصاصی خود از مرکز رصد حملات سایبری در سرزمین های اشغالی، عنوان کرد: در منطقه «بئرشبع» اسرائیل بطور ۲۴ ساعت درحال رصد حملات سایبری به زیرساخت های خود است.
«یگال اونا» (Yigal Unna)  رییس «اداره سایبری اسرائیل» نیز در مصاحبه با این شبکه خبری مدعی شد: اسرائیل نسبت به ایران در حملات سایبری دست بالا را دارد.
بنابراین گزارش، وی از دادن پاسخ مستقیم به پرسش خبرنگار این شبکه خبری مبنی بر دست داشتن رژیم صهیونیستی در حمله سایبری به زیرساخت های سوخت در ایران امتناع ورزید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها