باقرزاده در بازدید از تصویربرداری سریال «زندگی شاد» در رشت عنوان کرد؛

آغاز رسمی پخش دیجیتال برنامه‌های مرکز گیلان از یکشنبه ۲۸ فروردین

با حضور مدیرکل صداوسیما مرکز گیلان صورت گرفت

رونمایی از دو اثر تولیدی در رثای شهدای استان گیلان

با حضور مدیرکل صدا و سیمای گیلان و فرمانده سپاه قدس استان، از انیمیشن« پرواز دوگاهه» ، و مجموعه« ستارگان خاک»، رونمایی شد.
کد خبر: ۱۳۵۰۲۶۸

به گزارش جام جم آنلاین گیلان،باحضور دکتر باقرزاده مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان و سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس استان از دو اثر دفاع مقدس :انیمیشن«پرواز دوگاهه» زندگی خلبان شهید «علی اقبالی دوگاهه» و  و مجموعه «ستارگان خاک» معرفی گلزار شهدای استان رونمایی شد.
باقرزاده مدیرکل صدا و سیمای استان در این مراسم با اشاره به نقش مهم و ممتاز رزمندگان استان در عرصه حماسه و ایثار در دوران جنگ تحمیلی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حماسه آفرینی رزمندگان استان و انتقال آن به نسلهای جوان و نوجوان از اهداف اصلی شبکه استانی است.
سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس استان نیز با اشاره به جایگاه صدا و سیما در عرصه فرهنگ سازی گفت: صدا و سیما نقش مهمی در بازگو کردن رشادتها و جانفشانیهای رزمندگان در قالب برنامه های گوناگون دارد که تاکنون به خوبی در این حوزه نقش آفرینی کرده و امید واریم بیش از پیش تولیدات این حوزه استمرار یابد.
انیمیشن «پرواز دوگاهه» در قالب موشن کمیک و در یک قسمت ۱۰ دقیقه ای ویژه خلبان سرافراز دفاع مقدس شهید «علی اقبالی دوگاهه» تهیه شده است. این خلبان سرافراز در ماموریتی  پس از سقوط هواپیما و دستگیریش، به دستور مؤکد صدام حسین مبنی بر برخورد شدید با خلبانان و فرماندهانی که لیستشان در فهرست سیاه ارتش عراق بود به دلیل ضربات مرگباری که این خلبان به نیروهای عراقی وارد آورده بود توسط یگانهای بعثی در محل استقرار نیروها، با طناب به دو جیپ بسته شده و بدنش را به دو نیم کرده آنگاه نیمی را در گورستان محافظیه شهر نینوا و نیمه دیگر آن را در قبرستان زبیر شهر موصل به خاک سپردند.
مجموعه «ستارگان خاک» نیز نماهنگی یک دقیقه ای در ۱۵ قسمت تهیه شده که با استفاده از تصاویر هوایی و گرافیک و ترکیبی از تصاویر مزار شهدا و صحنه های جنگ ۸ سال دفاع مقدس یاد و نام سرداران شهید دفاع مقدس و مدافع حرم را زنده نگه می دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها