در پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو همکاری‌های اقتصادی تاکید شد

رییسی: حمایت ایران از سازمان اکو و فعالیت‌های آن بدون قید و شرط است

رییس‌جمهوری با بیان اینکه حمایت ایران از سازمان اکو و فعالیت‌های آن بدون قید و شرط است،‌ گفت: تحریم‌های آمریکا علیه ایران کوچکترین خللی در اراده جمهوری اسلامی ایران در سیاست تعامل حداکثری با همسایگان و منطقه ایجاد نکرده است.
کد خبر: ۱۳۵۰۰۲۸
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی روز یکشنبه در پانزدهمین اجلاس سران کشور‌های عضو همکاری‌های اقتصادی (اکو) در عشق‌آباد گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از سازمان اکو و فعالیت‌های آن بدون قید و شرط است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران کوچکترین خللی در اراده جمهوری اسلامی ایران در سیاست تعامل حداکثری با همسایگان و منطقه ایجاد نکرده است، گفت: ایالات متحده آمریکا با خروج غیرقانونی از برجام و تحریم‌های یک جانبه و ظالمانه علیه ایران و استمرار این سیاست ظلم حداکثری نشان داد که منافعش با منافع منطقه ما سازگار نیست.

رییس دولت سیزدهم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تبعیض ناروا را برای هیچ قوم، نژاد و ملتی را نمی‌پذیرد، گفت: جمهوری اسلام براین باور است که مدیریت منطقه باید توسط خود کشور‌های منطقه انجام پذیرد.

آیت الله رییسی یادآورشد: پایان یافتن خصومت‌ها در منطقه قفقاز نوید دهنده ثبات، و آغازگر فصل جدید توسعه و همگرایی منطقه‌ای است و وظیفه همه ما است که در این جهت کار کنیم.

وی با بیان اینکه مشارکت و همراهی کشور‌های عضو اکو با حوزه قفقاز در این مرحله می‌تواند به تعمیق و ارتقای نقش سازمان کمک کند، گفت: با توجه به شرایط جدید منطقه قفقاز معتقدیم احیای مسیر‌های سنتی و تسهیل جابجایی کالا و مسافر در منطقه پس از سه دهه به رشد و توسعه منطقه اکو کمک خواهد کرد.

رییس جمهوری تاکید کرد: همچنین بر این اعتقادیم هرگونه تغییر در جغرافیای سیاسی منطقه نه تنها به ثبات منطقه کمک نمی‌کند بلکه زمینه تنش‌های بیشتر در آینده را فراهم می‌کند.

رییسی اضافه کرد: همکاری میان کشور‌های حوزه قفقاز بر پایه احترام متقابل و حفظ تمامیت ارضی کشور‌ها و قواعد بین‌المللی تضمین‌کننده صلح، ثبات و زمینه‌ساز پیشرفت و توسعه کشور‌های منطقه خواهد بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها