مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز

مانور زلزله در ۴۰ مدرسه البرز حضوری برگزار می شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: ۴۰ مدرسه این استان بیست و سومین مانور سراسری زلزله را در هشتم آذر ماه جاری با شعار« مدرسه ایمن – جامعه تاب آور» حضوری برگزار می کنند.
کد خبر: ۱۳۴۹۲۳۷
مانور زلزله در ۴۰  مدرسه البرز حضوری برگزار می شودبه گزارش جام جم آنلاین البرز؛ محمد رضا فلاح نژاد با اشاره به اینکه مانور زلزله در سایر مدارس البرز به صورت مجازی و در بستر شبکه شاد اجرا می شود، گفت: این مانور با هدف بالا بردن سطح آگاهی دانش‌آموزان و توان مهارتی آنان برای مقابله با آسیب‌های احتمالی برگزار می شود.
او افزود: این مانور مشارکت تمام دستگاه‌ها و مردم را برای کاهش خطرات و آسیب‌های احتمالی زلزله  در پی دارد.
وی با بیان اینکه تهدیدات مشتمل بر 2 نوع طبیعی و غیر طبیعی است، بیان داشت: تهدیدات طبیعی مثل سیل و زلزله و طوفان، سوانح غیر قابل کنترلی است که ناگهانی رخ می دهد و سبب بروز سختی برای مردم و دولتمردان می شود.
فلاح نژاد تصریح کرد: ایران در منطقه‌ای زلزله‌خیز در جهان واقع‌شده است و هرسال رویدادهای لرزه‌ای بزرگ و کوچک متعددی در کشور رخ می‌دهد که تبعات اجتماعی و اقتصادی گسترده‌ای را به دنبال دارند، از این‌رو ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از اهمیت زیادی برخوردار است.
او افزود: ما علاوه بر ایجاد زیرساخت‌ها باید به سمت و سوی آموزش و آگاهی دادن به مردم بویژه دانش آموزان پیش برویم تا میزان خسارت‌های ناشی از حوادث کاهش یابد.
وی عنوان کرد: در این مانور مدارس به عنوان نقاط ایمن به محلات معرفی شوند و هدف این است که از ظرفیت مدارس به عنوان پایگاههای ایمن در زمان وقوع بحران استفاده شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز ادامه داد: اکنون دانش آموزان مدارس منتخب، تحت آموزش مهارت های عملی در مواجهه با اثرات زلزله و کاهش خطرات ناشی از حوادث غیر مترقبه ازسوی مربیان مجرب ویژه بیست و سومین مانورسراسری زلزله در استان البرز قرارگرفته اند.
وی با اشاره به اینکه اجرای مانور سراسری زلزله از سال ۱۳۸۱ در مدارس کشورکلید خورده است، یادآورشد: ضمن ارائه آموزش‌های لازم به دانش آموزان، تمهیداتی اندیشیده شده است که سطح آگاهی و آمادگی ساکنین محله‌های مجاور مدارس ایمن نیز ارتقا یابد.
وی عنوان کرد: در این مانور اطفا حریق، پناه گیری، حمل مصدوم، نجات مصدوم، و قطع یا وصل شبکه آب، برق، تلفن و گاز، برپایی چادر امداد ی با همراهی دانش آموزان، مربیان و کارشناسان عملیاتی می شود.
فلاح نژاد تاکید کرد: برگزاری این مانورها نقش مهمی در مدیریت بحران در زمان وقوع انواع حوادث طبیعی خواهد داشت و امسال مانور متمرکز استانی زلزله در مدرسه دخترانه قلم چی آموزش و پرورش ناحیه سه کرج برگزار می شود.
استان البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.
 
newsQrCode
برچسب ها: البرز زلزله حوادث
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها