سافت استارتر چیست و کاربرد آن چه فوایدی دارد؟

در این نوشته قصد داریم مخاطبان گرامی را با شرکت لیان الکتریک ویرا که از سرآمدان عرضه خدمات فروش و تعمیر در عرصه تجهیزات حفاظتی و کنترلی است، آشنا سازیم. همچنین به معرفی یک از پیشرفته ترین دستگاه های اتوماسیون، یعنی سافت استارتر و فواید بهره مندی از آن خواهیم پرداخت.
کد خبر: ۱۳۴۸۹۴۷
 
سافت استارتر چیست و کاربرد آن چه فوایدی دارد؟
 
 
 

معرفی شرکت لیان الکتریک ویرا


شرکت لیان الکتریک ویرا به همراه کادری مجرب و حرفه­ای در زمینه صنعت برق و اتوماسیون صنعتی فعالیت می­نماید. دپارتمان­های فروش و بازرگانی این مجموعه به عنوان مجری فرایند فروش به همراه کادر فنی متبحر، تمامی تلاش خود را در جهت تامین کالا از برترین سازندگان جهان معطوف نموده­اند. این  شرکت توانسته است با ارائه به­روز­ترین تجهیزات حفاظتی و کنترلی، کنترل دورها و سافت استارترهای هوشمند یکی از تامین کنندگان اصلی برای شرکت­های توزیع نیروی برق، آب و فاضلاب و صنعت نفت و گاز باشد. این مجموعه موفق شده است ضمن همکاری با شرکت اسپانیایی Fanox ، شرکت نیوزیلندی AuCom و شرکت انگلیسی Invertek در جهت افزایش بهره­وری صنعت برق کشور گام­های مهمی بردارد. این نکته از این نظر حائز اهمیت است که حتی تحریم­های اقتصادی موجود نیز به هیچ عنوان بر روی تامین کالا و خدمات پس از فروش از جانب شرکت لیان الکتریک ویرا تاثیر گذار نبوده است. احترام به حقوق مشتری و ارائه ایده­های نو در زمینه فروش از اصول اولیه کادر این مجموعه می­باشد تا در افزایش بهره­وری و نهایتا رضایت مشتریان خود سهیم باشند.
 
سافت استارتر چیست و کاربرد آن چه فوایدی دارد؟
لیان الکتریک ویرا علاوه بر ارائه خدمات در زمینه فروش تجهیزات کنترلی و اتوماسیون، با بهره مندی از تکنسین های با تجربه در زمینه تعمیرات نیز خدمات قابل توجهی ارائه می دهد و به این ترتیب مشتریان گرامی را از هزینه های تعویض و خرید دستگاه های جدید، در صورت مواجه شدن با مشکل بی نیاز می سازد. جهت آشنایی بیشتر با تنوع محصولات سافت استاتر برندهای  ABB، اشنایدر و سافت استارهای زیمنس می توانید به صفحات این محصولات و همچنین جهت بهره مندی از اطلاعات تخصصی به بلاگ لیان الکتریک مراجعه  مراجعه نمایید.
 

نقش سافت استارتر چیست؟


سافت استارتر وسیله ای است که همراه با موتور الکتریکی و به منظور کاهش بار و گشتاور در حین راه اندازی، به کار می رود. فرآیند آن به این ترتیب است که ولتاژ اعمال شده بر موتور را به صورت تدریجی افزایش می دهد که این عمل منجر به شتاب ملایم موتور در زمان استارت خواهد شد. به این ترتیب قدرت به صورت شیب خطی افزایش می یابد که نتایج زیر را در بر دارد:

1.      جریان های هجومی اولیه کاهش می یابد.

2.      سایش بیش از حد قطعات مکانیکی را کاهش می دهد.

بنابراین سافت استارتر با تنظیم ولتاژ اولیه و زمان شتاب گیری موتور می تواند کارکردهای خاص را تسهیل نماید.
 
 
سافت استارتر چیست و کاربرد آن چه فوایدی دارد؟
 


برندهای برتر سافت استارتر را از لیان الکتریک تهیه نمایید.


شما می توانید پیشرفته ترین، مجهزترین و بروزترین انواع راه انداز نرم را با مراجعه به مشاوران و کارشناسان لیان الکتریک تهیه نمایید. مشاوران لیان الکتریک مناسب ترین راه انداز نرم را با توجه به کارآیی مد نظر شما، به شما معرفی خواهند نمود. برخی از برندهای معتبر جهانی که توسط شرکت لیان الکتریک ویرا عرضه می شود، عبارت‌اند از:

1.      سافت استارتر ABB

3.      سافت استارتر زیمنس (SIEMENS)
 


فواید استفاده از سافت استارتر


1.      از جمله مزایای استفاده از این محصول کاهش هزینه های انرژی از طریق کاهش اوج تقاضا می باشد.

2.      به دلیل آنکه ولتاژ و جریان به صورت تدریجی اعمال می شود، کنترل دقیقی بر محدوده جریان وجود دارد.

3.      از طریق کاهش توان یا کیلو ولت آمپر (KVA)، ضریب قدرت را در تمام سیکل ها بهبود می دهد. 

4.      کاهش سرج (افزایش ولتاژهای ناگهانی) در جریان.

5.      کاهش گرمایش موتور و افزایش راندمان عملیاتی آن.

6.      استفاده از راه انداز نرم به کاربر موتورهای الکتریکی این امکان را می دهد که بدون نگرانی از ایجاد فرسودگی یا شکست در قطعات، بتواند در عرض یک ساعت چندین بار موتور را راه اندازی نماید. یه طور معمول خاموش و روشن کردن موتور در فاصله زمانی کوتاه می تواند موتور را با احتمال صدمه بالا مواجه نماید ولی سافت استارتر این احتمال را به شدت کاهش می دهد.

7.      افزایش عمر تماس کنتاکتورهای استارت از دیگر فواید به کار گیری سافت استارتر می باشد.

8.      با توجه به بار وارده به موتور می توان زمان شتاب گیری اولیه را تنظیم نمود. برای بارهای سنگین تر، زمان را کمی افزایش و برای بارهای سبک تر زمان را کاهش می دهیم.

9.      این وسیله می تواند از ایجاد شوک مکانیکی استارت به کوپلینگ و تجهیزات راه اندازی پیشگیری نماید.

10.  بدون آنکه گشتاور موتور الکتریکی دچار تغییر و نوسان شود، می توان شتاب ملایمی را به موتور توسط راه انداز نرم اعمال نمود.

11.  در صورتی که بار وارده به موتور در استارت های مختلف متفاوت باشد، همچنان سافت استارتر می تواند عملکردی مطمئن را برای موتور الکتریکی شما تنظیم نماید.

 
موارد ذکر شده برخی از مزایای استفاده از این محصول می باشد. برای آشنایی بیشتر با ساختمان داخلی این محصول و انتخاب گزینه مناسب برای سیستم الکترومکانیکی خود می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک تماس حاصل کرده و مشورت های لازم را در خصوص انتخاب محصول مناسب انجام دهید.

 

آدرس شرکت: تهران، جنت آباد جنوبی، مجتمع اداری مریم، پلاک ۱۲، واحد ۱۰۹

شماره های تماس:  982191077077+ |   982191011011+

ایمیل شرکت: info@lianelectric.com
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها