رئیس پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی:

متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور در فرودگاه دستگیر شد

انهدام باند اخلال در بازار ارز کشور در البرز / شناسایی 120 مالباخته

سرشاخه های یک باند شرکت هرمی که با شیوه های خاصی شهروندان را به خروج ارز از کشور تشویق کرده و با ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور می شدند، شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۳۴۸۰۷۴

به گزارش خبرنگار حوادث جام جم آنلاین، سردار "عباسعلی محمدیان" فرمانده انتظامی استان البرز در این خصوص بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان البرز با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یک شبکه هرمی در سطح شهرستان های کرج و فردیس که باعث خروج گسترده ارز از کشور می شد، مطلع و بررسی موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی افزود: بررسی های اولیه حاکی از آن بود که یکی از سرشاخه های اصلی یک شرکت هرمی با ایجاد یک شبکه مویرگی و تبلیغات گسترده در بین شهروندان، آن ها را به خرید ارز و سرمایه گذاری در آن در یک شرکت مجازی خارجی تشویق می کرد.

فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: در ادامه ماموران با تلاش بی وقفه چندین هفته ای و به کارگیری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، علی رغم اینکه متهم اصلی پرونده از کشور خارج شده بود، با شیوه های خاص پلیسی او را به کشور هدایت و در چند عملیات غافلگیرانه 6 نفر از عناصر اصلی تبلیغ خارج کردن ارز از کشور را دستگیر و پس از تکمیل تحقیقات آن ها را به مراجع قضائی تحویل دادند.

سردار محمدیان ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته تاکنون 120 نفر از شهروندانی که در دام این افراد گرفتار شده و مبلغی بالغ بر 120 هزار دلار را از کشور خارج کرده اند شناسایی شده اند و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

وی در پایان با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان و محدودیت های ایجاد شده در کشور برای تامین ارز، خاطرنشان کرد: دشمنان کشور از هر طریقی برای ضربه به نظام ما دریغ نمی کنند، اما نیروهای امنیتی انتظامی کشور با تلاش شبانه روزی و اقدام جهادی توطئه های آن ها را نقش بر آب می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها