کمیته بین المللی المپیک کسب مدال طلا توسط کمیل قاسمی در المپیک ۲۰۱۲ لندن را رسما تایید کرد و باید تعویض مدال ها در اولین فرصت انجام شود.
کد خبر: ۱۳۴۷۵۳۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، پس از اینکه نمونه‌های دوپینگ المپیک ۲۰۱۲ لندن مورد بررسی مجدد قرار گرفت تست دوپینگ آرتور تایمازوف ازبکستانی که در وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی شده بود و همچنین مدال نقره مودزامانشویلی گرجستانی، مثبت شد.

پس از تایید نهایی دوپینگ این کشتی گیران اعلام شد که مدال طلای این وزن به کمیل قاسمی کشتی گیر سنگین وزن ایران می رسد که در المپیک لندن برنز گرفته بود.

پروسه تایید نهایی و تعویض مدالها  زمان‌ زیادی برد و کمیته ملی المپیک هم برای انجام هر چه سریع تر پروسه چندین مرتبه نامه نگاری کرد که در نهایت کمیته بین المللی المپیک رسما مدال طلای کمیل قاسمی را تایید کرد.

بر این اساس باید کمیته ملی المپیک مدال برنز کمیل کمیل قاسمی را به کمیته بین‌المللی المپیک تحویل دهد و آنها نیز مدال طلا را برای ایران ارسال کنند. حسین نقیبی مربی کمیل قاسمی این خبر را تائید کرد.

پیش از این نیز در رشته وزنه برداری مدال طلای نواب نصیر شلال و نقره کیانوش رستمی در حاشیه المپیک توکیو تحویل کادر سرپرستی کاروان ایران شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها