رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر بار‌ها هدف حملات سایبری گسترده و موفقیت آمیز قرار گرفته است

تل‌اویو در تله هکر‌ها

کد خبر: ۱۳۴۷۰۶۲
بن‌زاید ولیعهد امارات و همراهانش، اشتیاق زیادی نسبت به سرمایه‌گذاری در سوریه و برقراری مجدد روابط گسترده بین ابوظبی و دمشق نشان می‌دهند. بدیهی است که حکومت سوریه از عادی‌سازی روابط خود با دیگر کشور‌های منطقه و بازگشت این کشور‌ها از مسیر خطرناک و اشتباهی که در پیش گرفته‌اند حمایت می‌کند، اما سوال اصلی اینجاست که مگر مطابق محاسبه دستگاه‌های امنیتی غرب، رژیم اشغالگر قدس و کشور‌های عربستان سعودی و امارات عربی متحده و ترکیه، قرار نبود حکومت سوریه در نهایت شش ماه پس از تشکیل داعش سقوط کرده و منطقه شامات به حیاط خلوت متحدان واشنگتن در منطقه تبدیل شود؟

بدون شک جبهه مقاومت علی‌رغم استقبال از استقرار ثبات، صلح و بازگشت به شرایط عادی در منطقه، هرگز جنایاتی که در طول سال‌های اخیر علیه ساکنان بی‌پناه کشور‌های سوریه، عراق و دیگر کشور‌ها و به واسطه حضور تروریست‌های داعش و جبهه النصره صورت گرفت را فراموش نخواهد کرد. امروز از خلافت داعش در سوریه و عراق خبری نیست و حتی تنفس مصنوعی دستگاه‌های امنیتی غرب و رژیم صهیونیستی به کالبد بی‌جان داعش در منطقه شامات نیز نتوانسته منجر به احیای آن شود. با همه این اوصاف، جریان مقاومت لحظه‌ای دست از رصد تحولات منطقه و ابتکار عمل در مواجهه با توطئه‌های دشمنان برنمی‌دارد.

در حال حاضر، شاهد تلاش خاص دولت آمریکا و شبکه‌های متصل به آن در خصوص بازتولید تروریسم تکفیری در منطقه هستیم. دولت جو بایدن به عنوان دولتی که بیشترین تئوریسین‌ها و استراتژیست‌های حوزه منطقه غرب آسیا -که قائل به تجزیه منطقه هستند- را در خود جای داده است، مشغول چینش بازی خطرناک دوباره‌ای است که امنیت جهان اسلام را به مخاطره خواهد انداخت. اکنون زمان آن رسیده که کشور‌هایی مانند عربستان سعودی و امارات عربی متحده نسبت خود را با تحولات منطقه مشخص کنند.
 
بدون شک اگر ریاض و ابوظبی بخواهند در پروسه بازتولید داعش دوباره به لنگرگاه منطقه‌ای واشنگتن و تل‌آویو تبدیل شوند، این بار هزینه‌های شکست و تباهی آن‌ها در نبرد با جبهه مقاومت به مراتب بالاتر از حد تصور آن‌ها خواهد بود.
 
فراتر از آن، مطالبه‌گری از کشور‌های حامی تروریسم تکفیری در منطقه، موضوعی نیست که حتی با بازگشت این کشور‌ها به دمشق از بین برود. قطعا با افشای اسناد گسترده‌تری -که متاسفانه موید حمایت مستقیم یا غیرمستقیم این کشور‌ها در حمایت از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی -تکفیری است- مطالبه‌گری حقوقی قربانیان تروریسم به قوت خود باقی خواهد ماند.
 
آنچه در قبال هشت سال گذشته و در پرونده سوریه گذشت، نقطه آشکار‌ساز پیروزی این کشور و محور مقاومت در برابر تروریسمی سازمان‌یافته محسوب می‌شود. اکنون ابوظبی و ریاض فرصت زیادی برای جبران اشتباهات گذشته و درس‌گرفته از آنچه در سوریه گذشت ندارند. آن‌ها باید رسما راه خود را از غرب و رژیم اشغالگر قدس جدا کرده و استراتژی ایجاد امنیت جمعی در منطقه و جهان اسلام را جایگزین استراتژی ناامن‌سازی آن‌ها نمایند. شاید نقطه آغاز این بازگشت، تجدید نظر ریاض و ابوظبی در بازی خطرناک خود در جنگ یمن باشد. بهتر است عربستان و امارات این فرصت را از دست ندهند...
 
حنیف غفاری دبیر بین‌الملل / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها