سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز

تزریق ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار دز واکسن کرونا در البرز

سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا استان البرز گفت: از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون جامعه هدف تاکنون، ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار دز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است.
کد خبر: ۱۳۴۶۶۶۲
به گزارش جام جم آنلاین البرز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ دکتر مهرداد بابایی گفت: حدود ۷۵ درصد جامعه هدف البرز تاکنون حداقل یک دز واکسن را دریافت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه تزریق دز سوم واکسیناسیون  از هفته گذشته برای عموم مردم در استان آزاد شده است،‌ ادامه داد: واکسیناسیون  کادر درمان  نیز در حال تکمیل است.
بابایی افزود: افرادسالمند ، بیماران  زمینه‌ای و یا افرادی که مشاغل پرخطر دارند در صورتی که چهار ماه از زمان تزریق دز دوم آنها گذشته باشد، می توانند دز سوم واکسن را دریافت کنند.
این مسوول با تاکید بر اینکه تزریق واکسن بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد،‌ گفت: افرادی که واکسن تزریق کرده اند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را نباید نادید بگیرند چرا که هنوز حجم چرخ ویروس بالا است.
وی  در بخش دیگری از سخنانش افزود: ۸۵ درصد جامعه هدف دانش آموزی البرز نیز حداقل یک دز واکسن را تزریق کرده‌اند.
از مجموع هفت شهرستان تابعه استان البرز ، طالقان در وضعیت آبی و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
 توصیه کارشناسان بهداشت و درمان البرز به مردم برای پیشگیری از ابتلا به کرونا همچنان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند، استفاده از ماسک،‌ شستن مکرر دست‌ها ،‌ حفظ فاصله اجتماعی و تزریق واکسن کرونا است.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها