مردجوان که پس از شکست عشقی با آتش‌زدن یک خانه‌ویلایی، مرگ سه نفر را رقم زده بود با گذشت اولیای‌ دم از مرگ رها شد.
کد خبر: ۱۳۴۶۳۹۳

اوایل تابستان۹۱ یک خانه‌ویلایی در اطراف تهران آتش گرفت و دو زن میانسال و مردی جوان که از مهمان‌های آنجا بود براثر سوختگی فوت شدند. با تحقیق از صاحب ویلا که یک زن بود، معلوم شد شوهر صیغه‌ ای او به دلیل اختلافاتی که با هم داشتند، ویلا را به آتش کشیده است.

عامل آتش‌سوزی دستگیر شد و در جریان محاکمه در شعبه۷۱ دادگاه کیفری‌یک استان‌تهران گفت: من به همسرم علاقه داشتم اما مدتی بود اخلاق و رفتارش عوض شده بود. به او سوءظن داشتم و کارهایش عصبانی‌ام می‌کرد. فهمیدم به خانه ویلایی‌اش در اطراف تهران رفته است. هشت لیتر بنزین تهیه‌کرده و راهی آنجا شدم تا خودم و همسرم را بسوزانم اما بنزین ناخواسته روی بخاری ریخت و آنجا آتش گرفت و مهمانان فوت شدند.

متهم پس از این جلسه به سه‌بار قصاص محکوم شد و حکم مجازاتش در شعبه‌۲۴ دیوان‌عالی کشور مهرتائید خورد.

متهم بعد از ۹سال در حالی که قرار بود پای چوبه‌دار برود با تلاش واحد صلح و سازش اجرای احکام دادسرای جنایی تهران توانست رضایت دو خانواده را بگیرد اما رضایت خانواده‌سوم مانده بود که آنها دو روز پیش با طرح شرطی عجیب قاتل را بخشیدند.

یکی از پسران مقتول درباره این شرط عجیب گفت: درست است که مادرم فوت‌شده و غم نبودن او سال‌ها با من و برادرم می‌ماند اما انسانیت هنوز نمرده و خدا بخشنده است پس ما چرا نبخشیم. از زمانی که قاتل به زندان افتاد مادر وی که دستانش با کار در خانه‌های مردم پینه بسته بود نزدمان می‌آمد و التماس می‌کرد پسرش را ببخشیم. برای بخشش او یک شرط داریم که دو ماه بعد از آزادی کاری پیدا‌کند.
همچنین برای جبران زحمات مادرش مدت دو سال ماهانه ۱۰میلیون تومان به مادرش کمک کند و فیش پرداختی آن را به قاضی اجرای احکام تحویل دهد. حاضر نبودیم مادر دیگری دغدار شود.

محسن اختیاری، سرپرست اجرای احکام دادسرای جنایی تهران دراین‌باره به جام‌جم گفت: با بخشیدن قاتل اعدامی توسط اولیای‌دم، پرونده برای رسیدگی از جنبه‌عمومی جرم به دادگاه ارسال می‌شود.

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها