دروازه‌بان نامدار تیم ملی فوتبال ساحلی از مسابقات ملی خداحافظی کرد.
کد خبر: ۱۳۴۶۳۱۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا ، پیمان حسینی، دروازه بان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران بعد از بیش از یک دهه حضور در دروازه تیم ملی از حضور در بازی های ملی خداحافظی کرد. این اتفاق بعد از نایب قهرمانی ایران در مسابقات بین قاره ای امارات رخ داد و بازیکنان حسینی را روی دست های خود بالا و پایین انداختند تا این بازیکن به این شکل از صحنه رویدادهای ملی کنار برود.

حسینی در بازگشت از مسابقات بین قاره‌ای فوتبال ساحلی امارات و در فرودگاه امام خمینی گفت: خدا را شکر هشت دوره شرکت در جام بین‌ قاره‌ای شرکت کردیم که حاصل آن سه قهرمانی، دو نایب قهرمانی، دو رتبه سوم و یک بار هم کسب جایگاه چهارم است و همیشه در مرحله نیمه نهایی حضور داشتیم.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی خاطرنشان کرد: جام بین قاره‌ای جزو جام های باکیفیت فوتبال ساحلی است. عملکرد تیم ما هم خوب بود. می توانستیم قهرمانی جام بین قاره‌ای شویم. البته به خاطر کرونا و مسئالی که AFC برای تیم ملی ما پیش آورد، دو سال از بازی‌های ملی دور بودیم و جام جهانی را هم از دست دادیم. یک مقدار شرایطمان در مسابقات سخت شد و به طور کامل آماده این تورنمنت نبودیم. با این حال خدا را شکر می‌کنم توانستیم نتیجه خوبی بگیریم و نایب قهرمان شویم.

او با تمجید از تیم ملی فوتبال ساحلی در این مسابقات اظهار کرد: همه بازی‌ها خوب بود. روسیه قهرمان جام جهانی بود که در ماه گذشته این عنوان را کسب کرده بود. از هر نظر خوب بودیم.

حسینی با اشاره به خداحافظی از بازی‌های ملی گفت: من هم در آخرین تورنمنت در عرصه ملی شرکت و از این بازی‌ها خداحافظی کردم. امیدوارم مردم راضی باشند. هر وقت بازی کردم سعی کردم با تمام توانم برای کشورم بازی کنم. در این مسابقات یک مصدومیتی هم داشتم. ولی اگر آقای هاشم پور بازی می‌دادند، مسلما بازی می کردم و بهترین کیفیت را هم می گذاشتم. در هر صورت تشخیص خود سرمربی است و هدف همه ما نتیجه گیری تیمی است. خوشحالیم که تیم ما نتیجه گرفت و خدا را شکر می کنم.

این دروازه‌بان ادامه داد: امیدوارم به جای من جوانان خوب به تیم ملی بیایند و به مردم قول می دهم که تیم ملی فوتبال ساحلی همیشه جزو قدرت‌های دنیا می‌ماند. در هر صورت امیدوارم مردم از من راضی باشند. فعالیتم را در تیم‌های خارجی و باشگاهی ادامه می‌دهم. درباره تیم ملی صحبت یا جلسه‌ای هم با مسئولان نداشتم. از همه مردم، مربیانم و خانواده‌ام تشکر می‌کنم. از رسانه‌هایی که در این سال ها واقعا به من لطف داشتند، ممنون هستم.

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در فینال جام بین قاره‌ای فوتبال ساحلی ۲۰۲۱ امارات با شکست ۳ بر ۲ مقابل روسیه، قهرمان جهان نتوانست از عنوان قهرمانی خود در دو دوره گذشته مسابقات دفاع کند. البته شاگردان هاشم‌پور به علت شیوع کرونا و کنار گذاشته شدن از جام جهانی به علت نتایج ادوار گذشته، مدت‌ها از شرایط مسابقه دور بودند.

با توجه به لغو مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۰ که به منزله انتخابی جام جهانی بود، AFC با بررسی عملکرد تیم‌ها در سه دوره گذشته مسابقات، سه نماینده را از آسیا برای حضور در جام جهانی انتخاب کرد که ایران به علت نتایج ضعیف در سال ۲۰۱۹، از حضور در جام جهان بازماند.

از حسینی به عنوان بهترین دروازه‌بان آسیا و یکی از بهترین دروازه‌بانان جهان یاد می‌شود. وی در جام جهانی ۲۰۱۷ موفق به کسب عنوان دست کش طلای مسابقات شد. حسینی تاکنون افتخارات زیادی از جمله یک قهرمانی در مسابقات بین قاره‌ای، مقام سومی جام جهانی ۲۰۱۷، دو قهرمانی در جام ملت‌های آسیا و بازی‌های آسیایی همراه تیم ملی فوتبال ساحلی ایران کسب کرده‌است.

پیمان حسینی در جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۱۷ به عنوان بهترین دروازه‌بان جهان شناخته و برنده دستکش طلا از این دوره از رقابت‌ها شد و در همان دوره و همان سال (جام جهانی ۲۰۱۷ باهاما) جایزه بهترین گل مسابقات را از آن خود کرد.

همچنین در اکتبر سال ۲۰۱۹ (مهر ۱۳۹۸) مجله فرانس فوتبال، از پیمان حسینی به عنوان یکی از ۱۰ اسطوره تاریخ این رشته نام برد.

از دیگر اتفاقات این دوره باید به خداحافظی حسن عبداللهی، بازیکن باسابقه از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها