مرد رمال برای فاش نشدن راز کلاهبرداری‌اش، آقامعلم را کشت و جسدش را در گودالی دفن کرد.
کد خبر: ۱۳۴۵۹۹۲

مرد ۴۵ساله که معلم بود ساعت ۸ صبح ۹ آبان امسال برای دیدن فردی از خانه‌شان در یکی از محله‌های شهر زنجان خارج شد اما بازنگشت.

خانواده‌اش تا ساعت ۱۵ و ۳۰‌دقیقه همان روز هرچه منتظر شدند او به خانه نیامد و تلفن‌هایش را هم پاسخگو نبود. با ناامید شدن از یافتن وی به پلیس‌آگاهی استان زنجان رفته و شکایت کردند. آنها می‌گفتند او با خودروی پرایدش از خانه بیرون رفته است.

ساعتی بعد همسر او به پلیس آگاهی مراجعه کرد و مدعی شد پیامکی از گوشی همسرش برای او ارسال شده و در آن نوشته: «خانمم نگران‌نباش، درگیر شده‌ام، در کلانتری‌ام و احتمال دارد امشب را در بازداشت بمانم.» این زن مدعی شد تابه‌حال سابقه نداشته شوهرش با این ادبیات پیامکی برایش ارسال کند و گمان می‌کند ماجرا عجیب است و می‌ترسد بلایی سر شوهرش آمده باشد.

ماموران در ادامه مردی که آقامعلم آخرین‌بار با او قرار داشت را شناسایی‌کردند. در بررسی‌ها مشخص شد این مرد از سوی خانواده‌اش طرد شده و در مسافرخانه‌ای زندگی می‌کند. همچنین با رمالی هزینه‌های زندگی‌اش را تامین می‌کرد.

مرد ۴۰ساله بازداشت شد و دو روز قبل به قتل اعتراف کرد و گفت: به‌طور اتفاقی با مقتول دوست شدم که بعد فهمیدم دنبال خرید یک قطعه زمین است. چون شرایط مالی مناسبی نداشتم تصمیم گرفتم از او کلاهبرداری کنم. به بهانه فروش زمین او را فریب داده و ۲۴۰ میلیون تومان از او گرفتم اما از زمین خبری نبود. همین باعث درگیری و اختلاف‌مان شد و پولش را می‌خواست. کلافه‌ام کرده بود. چند روز قبل نقشه قتل او را طراحی کردم. تلفنی گفتم می‌خواهم زمین را به او نشان دهم. سوار خودرویش شده و او را به یکی از روستاهای قره‌پشتلوی زنجان که حوالی محل زندگی نامادری‌ام بود بردم. بالای گودال دومتری رفتیم تا زمین را نشان دهم که او را به داخل آن هول دادم.

وی افزود: بعد چند سنگ سمتش انداختم که به سرش خورد و فوت شد. برگه‌ای نوشتم و اثر انگشت مقتول را به آن زدم که او ۲۰۰ میلیون تومان را از من گرفته و دیگر به او بدهی ندارم. در ادامه گودال را پر کردم. گوشی‌اش را برداشته و با پرایدش محل را ترک کردم. آن را در محلی خلوت پارک کردم. گوشی او دستم بود و مدام خانواده‌اش زنگ می‌زدند. برای این‌که از شر تلفن‌هایشان خلاص شوم پیامکی به همسرش فرستادم تا دیگر زنگ نزند.

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان دراین‌باره به جام‌جم گفت: با اعتراف‌های عامل جنایت، به محل دفن جسد رفتیم که بعد از جست‌وجو پیکر مقتول که درون گودال افتاده بود، کشف شد. متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات از وی ادامه دارد.

وی افزود: اگر قصد معامله مالی، زمین یا کاری را با افراد دارند حتما درباره او تحقیقات لازم را انجام دهند و مطمئن شوند او برایشان مشکلاتی به وجود نمی‌آورد و فردی درست در حیطه کاری و مالی است و با وی معامله کنند تا دچار مشکلات و نیز سرنوشت تلخی این‌چنینی نشوند. همچنین به‌راحتی به افراد اعتماد نکنند و سرمایه‌شان را در اختیارآنها قرار ندهند تا مورد سوء استفاده قرار نگیرند و جانشان به خطر نیفتد.

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها