کد خبر: ۱۳۴۴۶۶۵
سفر رئیس‌جمهور به منطقه زلزله‌زده اندیکا در استان خوزستان به‌صورت سرزده و بدون اطلاع قبلی صورت گرفت. حضور رئیس قوه مجریه در مناطقی که آسیب دیده و مردمی که دچار مشکلات فراوان به‌واسطه این اتفاق شده‌اند حتما موثر و مفید خواهد بود. از سوی دیگر این بشارت خوبی برای مردم این مناطق است که رئیس‌جمهور کشورشان با وجود مشکلات عدیده‌ای که در عرصه اجرایی کشور هست در روز جمعه برای بازدید به منطقه آن‌ها آمده و از نزدیک در جریان مشکلات‌شان قرار گرفته است.
 
خوشبختانه وقوع این زلزله تلفات جانی در پی نداشت، اما در مجموع ۳۰۰۰ خانه در این منطقه بین ۵۰ تا صددرصد آسیب دیده است. از سوی دیگر به‌رغم خدمت‌رسانی‌ای که صورت گرفت، اما در مجموع این خدمات برای کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده از زلزله کفایت نمی‌کرد. طبعا با ملاحظه این مشکل رئیس‌جمهور بر آن شد که از نزدیک پیگیر مشکلات مردم اندیکا و همچنین نحوه خدمات‌رسانی به مردم این منطقه باشد تا روند رسیدگی‌ها به مردم آسیب‌دیده از سرعت بیشتری برخوردار باشد.
 
از سوی دیگر نباید این نکته را از نظر دور داشت که به فصل سرما نزدیک می‌شویم و فضا به سمت برودت هوا پیش می‌رود و از سوی دیگر احتمال بارندگی و بارش برف هم وجود دارد. از این رو در صورتی که در خدمت‌رسانی تسریع صورت نگیرد مشکلات مردم در منطقه زلزله‌زده اندیکا بیشتر خواهد شد.

این رویه آقای رئیس‌جمهور نشان می‌دهد که ایشان صرفا به تصمیم‌هایی که در مرکز و به صورت ستادی انجام می‌شود بسنده نمی‌کند و برای چاره‌اندیشی و تسریع در کار‌ها و بهینه‌سازی کیفیت خدمات‌رسانی وارد عمل می‌شود و با حضور میدانی از نزدیک روند اجرایی‌شدن مصوبات و تصمیم‌ها را دنبال می‌کند.
 
به‌طور‌کلی نفس حضور رئیس‌جمهور در عرصه میدانی به‌ویژه سفر‌های استانی رئیس‌جمهور برای مردم بسیار نویدبخش است و آن‌ها بدون واسطه می‌توانند با رئیس‌جمهور کشورشان وارد تعامل و گفتگو شوند و مسائل و مشکلات خود را با وی در میان بگذارند.
 
درعین‌حال برای اثربخشی بیشتر سفر‌های استانی به نظر می‌رسد با انسجام و زمینه‌سازی بیشتر می‌توان نتایج و آثار مفیدتری را مشاهده کرد. از این رو پیشنهاد می‌شود آقای رئیس‌جمهور از این پس به صورت منظم‌تری سفر‌های استانی را پی‌بگیرند و این بازدید‌ها هم به منظور ارزیابی بهتر از روند اجرایی شدن مصوبات استانی و اثربخشی آن در وضعیت مردم با تاخیر بیشتری صورت بگیرد.
 
عبدا... ایزدپناه نماینده ایذه و باغملک / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها