با دو مدل جدید اپل مک‌ بوک‌ پرو آشنا شوید

لپ تاپ‌ هایی برای آینده

شرکت اپل در جدیدترین رویداد معرفی محصولات خود از دو مک‌بوک پروی جدید رونمایی کرد. محصولاتی که رقابت سخت‌افزاری در بازار لپ تاپ‌ها وارد سطح جدیدی می‌کنند.
شرکت اپل در جدیدترین رویداد معرفی محصولات خود از دو مک‌بوک پروی جدید رونمایی کرد. محصولاتی که رقابت سخت‌افزاری در بازار لپ تاپ‌ها وارد سطح جدیدی می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۴۴۱۵۶

به گزارش جام جم آنلاین، اگرچه بازیگران بسیاری در بازار لپتاپ‌ها حضور دارند اما در نهایت اپل است که با مک‌ بوک‌ پرو و مک‌ بوک ایر خود را به عنوان پرچمدار بازار کامپیوترهای همراه معرفی کرده و به همین دلیل محصولاتی که این شرکت آمریکایی معرفی می‌کند، همواره مورد توجه و علاقه بسیاری از کاربران است.

جدیدترین مدل‌های مک‌ بوک پرو مدتی پیش معرفی شدند و نسل جدید لپ تاپ‌ های اپل از راه رسیده که در مقایسه با نسل‌های قبلی پیشرفت قابل توجهی داشته و البته که در مقایسه با سایر رقبا هم غولی شکست‌ناپذیر به نظر می‌رسد بنابراین فرصتی فراهم شده تا با جدیدترین لپ تاپ‌ های قدرتمند اپل که احتمالا تا مدتی طولانی در بازار کامپیوترهای همراه بی‌رقیب هستند، آشنا شوید.

تغییرات ظاهری

شرکت اپل سال گذشته هم از مک‌بوک‌های سری پرو رونمایی کرده بود اما تنها تفاوت مک‌بوک سال‌ گذشته اپل با مدل‌های قبلی در پردازنده آن بود و تغییرات دیگری دیده نمی‌شد.

لپ تاپ‌ هایی برای آینده

با این حال نسل جدید مک‌بوک پروها تغییرات بسیاری داشته که بخش قابل توجهی از آن‌ها در ظاهر این لپ تاپ‌ها دیده می‌شود.

تحلیلگران بازار لپ تاپ‌ و کامپیوترهای همراه باور دارند که نسل جدید مک‌بوک‌ها در مقایسه با نسل‌های پیشین به شدت تغییر پیدا کرده و می‌توان این نسل را انقلابی‌ترین سری محصولات مک‌بوک دانست.

این دو لپ تاپ در ابعاد ۱۴.۲ و ۱۶.۲ اینچی رونمایی شده‌اند که خلاف انتظارات بسیاری از هواداران اپل بود. مک‌بوک پروی ۱۴ اینچی جانشین مدل ۱۳.۳ اینچی سال گذشته می‌شود و مدل ۱۶ اینچی هم جانشین مدلی با همین اندازه از سال گذشته لقب می‌گیرد.

با این حال تغییرات زیادی میان طراحی و ظاهر دو مدل جدید وجود ندارد و به همین دلیل می‌توان زبان طراحی آن را مشترک دانست.

حاشیه صفحه نمایش مک‌بوک‌ پروهای جدید اپل به شدت کاهش پیدا کرده و مانند آیفون‌های این شرکت آمریکایی به یک ناچ کوچک در بالای صفحه نمایش محدود شده است.

در این ناچ وبکم لپتاپ‌ها دیده می‌شود. از سوی دیگر، تاچ‌بار محصولات اپل هم حذف شده و آن صفحه نمایش لمسی جای خود را به دکمه‌های فیزیکی داده که برای کاربران محبوب‌تر به نظر می‌رسد.

سخت‌افزار بی‌بدیل

برای مدت‌ها محصولات کامپیوتری اپل به دلیل ضعیف‌بودن در اجرای بازی‌های ویدیویی مورد انتقاد قرار می‌گرفتند. اگرچه لپتاپ‌های این شرکت آمریکایی در اجرای بی‌عیب سنگین‌ترین نرم‌افزارها هم موفق ظاهر می‌شدند اما واقعیت آن بود که محصولات اپل اساسا بیشتر از آن که از سخت‌افزاری خیره‌کننده بهره ببرند از هماهنگی بی‌نظیر میان سخت‌افزار و نرم‌افزار یاری می‌گرفتند. با این حال نسل جدید لپتاپ‌های اپل به لطف سخت‌افزار بی‌نهایت قدرتمندی که دارند احتمالا همه منتقدان را ساکت می‌کنند.

این پردازنده‌های جدید که M1 پرو و M1 مکس نام دارند، قدرت بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارند که قطعا برای هواداران اپل جذاب به نظر می‌رسد. پردازنده M1 پرو در حقیقت نسخه بروزرسانی‌شده پردازنده M1 است که پهنای باند حافظه‌ آن به ۲۰۰ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد.

حافظه‌ رم پشتیبانی شده با این تراشه در نهایت تا ۳۲ گیگابایت افزایش پیدا می‌کند و میزان ترانزیستورهای آن هم به نسبت تراشه‌ M1 سال گذشته دو برابر افزایش پیدا کرده است.

این تراشه از ۱۰ هسته‌ی پردازشی و گرافیک ۱۶ هسته‌ای هم یاری می‌گیرد. براساس ادعای اپل عملکرد این تراشه حدودا ۷۰ درصد بهتر از نسل قبل شده و عملکرد تراشه‌ گرافیکی هم دو برابر بهتر شده است.

با این حال پردازنده قدرتمندتر اپل که M1 مکس نام دارد، جذاب‌تر به نظر می‌رسد. این پردازنده‌ که نهایتا از ۶۴ گیگابایت حافظه‌ رم پشتیبانی می‌کند و با حافظه‌ی گرافیکی ۳۲ هسته‌ای در مک بوک‌های جدید دیده می‌شود، عملکرد سخت‌افزاری تحسین‌برانگیزی دارد.

با این حال تعداد هسته‌های این پردازنده هم مشابه M1 پرو است و به ۱۰ می‌رسد. مدل پایه‌ این دو لپ‌تاپ ۱۶ گیگابایت رم دارد اما مدل مجهز به پردازنده M1 پرو در نهایت به ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و مدل مجهز به پردازنده‌ی M1 مکس در قدرتمندترین مدل خود از ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد.

در مدل پرو تعداد ترانزیستورها به ۳۳ میلیارد می‌رسد در حالی که این میزان در مدل مکس به ۵۷ میلیارد می‌رسد؛ اعدادی که نشان می‌دهد آینده متعلق به اپل است.

قیمت‌های نجومی

لیست قیمت محصولات اپل همیشه بسیاری از کاربران را آزار داده چراکه قیمت بالای آن‌ها همواره نجومی و غیرقابل باور بوده است. قیمت مک‌بوک پروهای جدید هم چنین شرایطی دارد و فضایی به نظر می‌رسد. مک بوک پرو ۱۶.۲ اینچی در رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای با قیمت پایه‌ ۲۵۰۰ دلار عرضه می‌شود و مک‌بوک پرو ۱۴.۲ اینچی هم با قیمت پایه‌ ۲۰۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها