مرکز مدیریت راههای کشور اعلام کرد

کاهش ۷.۴ درصدی تردد در محورهای برون‌ شهری

سفرهای مردم در هفته گذشته کاهش پیدا کرد و با وجود اینکه همچنان این میزان ترددهای جاده‌ای کمتر از هفته قبلش بود اما به گفته کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در شرایطی که واکسیناسیون کامل نشده، نگران کننده به نظر می‌رسد و همچنان بالاست.
کد خبر: ۱۳۴۳۶۵۰

به گزارش جام جم آنلاین، براساس آخرین آمارهای ثبت شده از مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۹ مهرماه متوسط ترددهای روزانه در محورهای مواصلاتی کشور به یک میلیون و ۹۸۴ هزار و ۵۸۴ وسیله رسید که نسبت به هفته قبل از آن شش درصد کاهش یافت اما در قیاس با هفته مشابه در سال گذشته ۲۱ درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌ های پلاک خوان ۹ میلیون و ۵۰ هزار پلاک خودرو در بازه زمانی ۲۳ تا ۲۹ مهرماه در محورهای برون شهری رویت شدند که ۶۵۰ هزار خودرو کمتر از هفته قبل از این بررسی بوده است. اما خودروهای تهران و البرز همچنان با سهمی بیش از ۲۰ درصد بالاترین رتبه را در این میان از آن خود کرده‌اند.

از سوی دیگر آمارها نشان می‌دهد که مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف در هفته گذشته، وضعیت متفاوتی را تجربه کرده و بیشتر استان‌ها به غیر از خوزستان، هرمزگان و کرمانشاه کاهش سفرها را تجربه کردند.

چرا که در این میان ترددها در هفته گذشته تنها در استان‌های هرمزگان، خوزستان و کرمانشاه با سه درصد، یک درصد و یک درصد افزایش نسبت به هفته قبل از این بررسی مواجه شده‌ و استان‌های دیگر کاهش سفر را ثبت کردند.

زنجان، قزوین، گلستان و گیلان با منفی ۲۱ درصد، منفی ۱۴ درصد، منفی ۱۱ درصد و منفی ۹ درصد بیشترین کاهش تردد را در مقایسه با هفته قبل از این بازه زمانی داشته‌اند.

اما مقایسه ترددهای بین استانی با هفته مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که زنجان تنها استانی است که کاهش یک درصدی را تجربه کرده و این آمار برای استان‌های خوزستان، قم، اصفهان و سمنان به ترتیب با ۳۷ درصد، ۳۶ درصد، ۳۰ درصد و ۲۹ درصد افزایش بیشترین رشد در میان استان‌های دیگر بوده است.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها