با مطالعه این مطلب می‌توانید علائم خفیف یا متوسط کووید ۱۹ را با استفاده از داروهای بدون نسخه و راهکارهای غیردارویی بهبود ببخشید.
کد خبر: ۱۳۴۳۵۲۰

به گزارش جام جم آنلاین، اگر با کرونای خفیف یا متوسط ​​روبرو شدید، احتمالاً می‌دانید که برای جلوگیری از آلوده شدن سایرافراد باید در خانه بمانید. اما ممکن است شما از تمام کارهایی که می‌توانید برای بهترشدن انجام داده و سیستم ایمنی خود را برای مبارزه با ویروس تقویت کنید،اطلاع نداشته باشید.

در حالی که دانشمندان به کار روی داروهای ضدویروسی جدید برای درمان COVID-19 خفیف یا متوسط ​​ادامه می‌دهند، در حال حاضر مداخلات دارویی و غیر دارویی وجود دارد که می تواند به شما در مقابله با علائم این بیماری کمک کند. علائم آن معمولاً ترکیبی از تب یا لرز، سرفه، تنگی نفس، سردرد، خستگی، گلودرد، احتقان یا آبریزش بینی، دردهای عضلانی یا بدن، اسهال و تهوع می‌باشد.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که با پزشک خود تماس بگیرید. حتی اگر فکر می‌کنید علائم شما آنقدر شدید نیستند که بتوانند در اوج یک بیماری همه‌گیر در جامعه، شما را راهی مطب پزشک کند، باز هم مهم است که با او تماس بگیرید.

دکتر پل پوتینگر، پزشک بیماری‌های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در این خصوص می گوید: ما نمی‌خواهیم مردم در سکوت، در خانه و احتمالاً تنها رنج ببرند. اگر احساس بیماری داشته و مشکوک به کرونا هستید، چه به صورت حضوری چه آنلاین باید با پزشک خود صحبت کنید و با هم تصمیم بگیرید که آیا نیاز به آزمایش و یا دسترسی مستقیم به درمان [بستری در بیمارستان] دارید یا خیر.

موارد زیر علائم و نشانه های کرونای شدید است که بر اساس اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، باید شما را وادار کند هرچه زودتر به سراغ کمک فوری و اورژانسی پزشکی بروید: مشکل در تنفس، درد یا فشار مداوم در قفسه سینه، سردرگمی یا گیجی نوپدید، ناتوانی حرکت‌دادن لب‌ها، رنگ پریدگی در پوست یا بستر ناخن.

راهکارهای بدون دارو برای بهبود کرونا

هیچ درمان ویژه‌ای برای کرونا وجود ندارد، اما چند راه ساده و توصیه شده توسط پزشکان برای کنار آمدن با علائم آن وجود دارد.

CDC موارد زیر را به عنوان بخشی از یک برنامه درمانی کلی برای مدیریت علائم بیماری در خانه پیشنهاد می‌کند:

۱. اگر دچار تنگی نفس (مشکل در تنفس) هستید، بهتر است حالت به شکم خوابیده یا رو به پایین(دمر) دراز بکشید، نه اینکه به پشت بخوابید. اگر تنگی نفس شما را مضطرب می کند، پزشک می‌تواند تمرینات تنفسی را توصیه کند که کمک‌کننده است.

۲. برای کمک به کنترل سرفه، قطره‌های تسکین سرفه، آب داغ یا چای داغ با لیمو را امتحان کنید.

۳. برای کاهش خطر کم‌آبی بدن، به طور مرتب مایعات بنوشید و به این کار ادامه دهید. روزانه ۶۴ تا ۷۰ اونس آب را برای مصرف در نظر بگیرید. اگر از تب زیاد عرق می‌کنید، ممکن است بهتر باشد آب را با یک نوشیدنی ورزشی حاوی الکترولیت، مانند Gatorade ، تقویت کنید.

۴. برای سهولت در غذا خوردن، غذاهایی را انتخاب کنید که به راحتی هضم شده و نسبتاً سبک هستند مانند نودل مرغ یا سوپ سبزیجات. در حالی که از دست دادن طعم و بو می تواند غذا را ناخوشایند کند، بدانید که تغذیه خوب نقش مهمی در بهبود و سلامتی شما دارد.

داروهای بدون نسخه برای کرونا

- برای تب، درد بدن یا سردرد استامینوفن (تیلنول)، ناپروکسن (Aleve) یا ایبوپروفن را امتحان کنید -با این فرض که شما هیچ شرایط یا حساسیتی از قبل ندارید که این داروها را برای شما خطرناک کند.

- اگر دچار گرفتگی شدید هستید، استفاده کوتاه‌مدت از یک ضد احتقان بینی مانند اسپری بینی، می‌تواند به رفع انسداد بینی و باز شدن سینوس‌های شما کمک کند.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها