وزیر دفاع روسیه در دیدار با سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، بر آمادگی مسکو برای تداوم همکاری نظامی پویا و چندجانبه با تهران تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۴۳۲۳۴

به گزارش جام جم آنلاین، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) در دیدار با سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده است تا همکاری نظامی پویا و چندجانبه با ایران را حفظ کند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، وزیر دفاع روسیه گفت: روابط ما بسیار پویا در حال توسعه و چندجانبه است که به طور واضح در مبارزه مشترک گسترده ما علیه تروریسم بین‌ المللی نمایان است. ما آماده هستیم تا تمام تلاش خود را برای حفظ سرعت توسعه روابط خود ادامه دهیم.

شویگو افزود: ما با توجه به مراحل بعدی کار در این راستا، می‌توانیم در خصوص آن گفتگو کنیم. آماده هستیم تا تلاش‌های بیشتری را برای سرعت بخشیدن به توسعه روابط خود انجام دهیم.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد روسیه و ایران به طور فعال در حال مبارزه با تروریسم بین‌ المللی در سوریه هستند.

این مقام نظامی روس گفت: با حرکت در این جهت، ما می‌توانیم این کار را در مناطق مختلف با توجه به این که اوضاع در حال آسان‌تر شدن نیست، انجام دهیم. این مربوط به افغانستان و تهدیدهای ناشی از آن منطقه است. این موضوع هم به قاچاق مواد مخدر و هم به ظهور داعش در قلمرو کشورهای همسایه مربوط می‌شود.

بر اساس برآورد شویگو، این وضعیت هم از سوی آوارگان و هم از سوی ایالات متحده که از افغانستان خارج شده اما همچنان از کشورهای مختلف می‌خواهد از مهاجران افغان حمایت کنند، به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که امسال وزارتخانه‌های دفاع روسیه و ایران برنامه فشرده‌ای از اقدامات مشترک دارند، گفت: درباره در نظر گرفتن مهمترین مسائل مربوط به همکاری نظامی روسیه و ایران حرف می‌زنم.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها