باز هم کمیته ملی المپیک و سفرهای پرحاشیه‌ افراد غیرمرتبط

توریست‌ ها این‌بار درقونیه!

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: المپیک توکیو نباید باعث شود از برخی فدراسیون‌ها انتقام بگیریم.
کد خبر: ۱۳۴۳۱۸۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، سیدرضا صالحی امیری در جمع خبرنگاران درباره اینکه چه رویدادهایی پیش روست و سرپرستان چه زمانی معرفی می شوند، اظهار داشت: ۵ رویداد در یک سال آینده پیش رو داریم؛ المپیک زمستانی با سرپرستی نظریان رئیس فدراسیون اسکی که چند جلسه برگزار و چارچوب اعزام ورزشکاران تعیین تکلیف شد. ما سهمیه محدود داریم اما حتما حضور خواهیم داشت برای اینکه پرچم ایران برافراشته شود و قهرمانان تجربه کسب کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: اسفندماه امسال بازی های داخل سالن آسیا را خواهیم داشت که در تایلند برگزار می‌شود. ۵ جلسه تاکنون  کادر  سرپرستی با حضور فدراسیون‌ها برگزار و سهمیه بازیکنان هر فدراسیون مشخص شده است. با اعزام یک کاروان کیفی ارزیابی می‌کنیم نتایج بهتری نسبت به قبل بگیریم. شرط اعزام ما کاروان کیفی و احتمال کسب مدال بالای ۸۰ درصد است‌.

وی ادامه داد: این تصمیم‌گیری در ستاد با حضور معاون ورزش قهرمانی، مدیر کل قهرمانی، دبیر کل کمیته، نصرالله سجادی و رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی، هادی ساعی و اصغر رحیمی اعلام شد. نتایج این جلسات باید دوباره ارزیابی شود چون اعزام برخی فدراسیون‌ها مشروط است. اعلام قطعی رشته‌ها و تعداد اعضای کاروان در آینده نزدیک اعلام می‌شود. ارزیابی دوم از آبان آغاز می‌شود، کسانی که در لیست هستند بررسی و معرفی می شوند.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به بازی‌های کشورهای اسلامی، عنوان کرد: این بازی‌ها مرداد در قونیه برگزار می‌شود و مقدمه‌ای بر بازی‌های آسیایی است. پس از آن بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ را پیش رو داریم که ۵ جلسه برگزار شده است‌. این رویداد برای ما مهم است و انتظار نتایج بهتری نسبت به بازی‌های جاکارتا خواهیم داشت. اکثر فدراسیون‌های آسیایی ما در اردوهای داخل و خارج کار خود را آغاز کرده‌اند و همین الان کاراته ۲ اعزام بزرگ دارد. تقریبا همه فدراسیون‌ها بعد از المپیک حداکثر با وقفه‌ای ۲ هفته تمرینات را شروع کردند.

صالحی‌امیری یادآور شد: از کشتی شاهد نتایج بسیار خوبی خواهیم بود و آنها در اوج آمادگی هستند. کشتی در بازی‌های آسیایی و داخل سالن خواهد درخشید. کاراته آمادگی خوبی دارد، تکواندو هم با عملکرد خوب در بازیهای هانگژو خواهد درخشید. در آخر بازی‌های جوانان آسیا را آبان سال آینده داریم.

وی در پاسخ به این سوال که انتخابات کمیسیون ورزشکاران در پیش است اما آن‌ها در این ۴ سال عملکرد خوبی نداشتند، تصریح کرد: این کمیسیون یکی از کمیسیون‌های ما بود، ایجاد بستر برای برگزاری جلسات و نظارت از وظایف ما بود. تقریبا همه کمیسیون‌ها فعال هستند، به طور طبیعی فراز و فرودهایی دارند اما باید بلندمدت نگاه کنیم. کمیسیون ورزشکاران کمیسیون مهم IOC است و من باید از زحمات سوریان، میراسماعیلی و ساعی و همه اعضا تشکر کنم. بعد از انتخابات سعی می‌کنیم فعالیت آنها تشدید شود. ما باید هم از نظر حمایت و هم سرمایه‌گذاری به این کمیسیون توجه کنیم.

وی درباره انتخابات کمیته و حضورش برای ریاست، گفت: هنوز واقعا به جمع‌بندی نرسیدم، هر زمان تصمیم بگیرم اطلاع‌رسانی خواهم کرد. چه من باشم چه نباشم کمیته مسیر خود را ادامه خواهد داد و قائم به شخص نخواهد بود. این مسیر با حضور هر عزیزی ادامه خواهد داشت و حضور و عدم حضور یک شخص اختلالی در برنامه‌های کمیته ایجاد نمی‌کند. برنامه‌ریزی ما این است دی ماه برنامه‌ها را آغاز و نیمه اول بهمن انتخابات را برگزار می‌کنیم. نیازمند هماهنگی است که باید با مجمع انجام شود.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به سوالی مبنی بر اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی و اینکه مشکلی با فدراسیون‌های بین‌المللی ندارند، خاطرنشان کرد: من متن را دیدم، اساسنامه قانون مصوب مجلس را دارد و لازم الاجراست. این اساسنامه با روح منشور المپیک در تضاد نیست. ما باید تلاش کنیم با درک شرایط منشور المپیک و قوانین داخلی وفاق، همدلی و همگامی داشته باشیم.

وی درباره نتایج المپیک توکیو، تصریح کرد: ما برای رشته‌های المپیکی فقط در ۲ سال گذشته ۱۱۲ میلیارد تومان برای آمادگی و اعزام هزینه کردیم. نتایج کسب شده قابل دفاع است اما نباید محدودیت‌ها را فراموش کنیم؛ اینکه یک سال و نیم در شرایط قرمز بودیم. نکته دیگر تغییرات اقتصادی بود، ما برای جاکارتا و المپیک جوانان ۲ میلیون دلار هزینه کردیم اما برای توکیو هزینه‌ها بیشتر شد. تزلزل در میزبانی بازی‌ها برای برگزاری از دیگر مسائل بود که خود روی همه کشورها تاثیر داشت. شرایط نامطمئن بو تا یک ماه قبل از المپیک در شرایط تزلزل به سر می‌بردیم.

صالحی‌امیری اظهار داشت: حوادثی باعث شد ما از طلا دور شویم مثل آسیب دیدگی سهراب مرادی، حمیده عباسعلی، بهمن عسگری، احسان حدادی و ... وزنه‌برداری ما به خاطر شرایط قبلی خود با کاهش سهمیه روبه‌رو شد، اینها موانع ما در توکیو بودند. با این واقعیت‌ها نتایج کسب شده قابل دفاع است.

وی در پاسخ به این سوال که قرار بود ارزیابی کمیته از عملکرد توکیو منتشر شود، گفت: ما ۳ روز بعد از بازگشت کارها را شروع کردیم و ظرف ۱۰ روز به پایان رسید. کمیته به دنبال انتقام یا تخریب هیچ فدراسیونی نیست، توکیو هم آخر دنیا نبود و نباید باعث شود به واسطه آن از برخی فدراسیون‌ها انتقام بگیریم.

وی افزود: تکواندو در توکیو نتیجه نگرفت اما همین رشته هفته قبل قهرمان آسیا شد. نسل جدیدی رویش یافته است و من باور دارم باید از هر شکستی یک پیروزی جدیدی خلق کنیم. شکست نباید باعث تخریب یک فدراسیون شود. تکواندو از فضای بحران المپیک خارج شده و تیم جدیدی که آقای پولادگر در تهران به نمایش گذاشت توانایی کرسی آسیایی را دارد.

صالحی‌امیری درباره شرایط تیم فوتبال امید و اینکه به نظر می‌رسد فدراسیون کمیته را از بطن خارج کرده، کمیته چه برنامه‌ای دارد، گفت: اختلافی با فدراسیون فوتبال نداریم، تلاش ما حضور تیم فوتبال امید که آرزوی جامعه ایران است، در المپیک است. ما تفاهم‌نامه داریم و کمیته در فرایند مسائل فنی تیم امید دخالتی نمی‌کند. انتخاب مربی و کادر بر عهده فدراسیون است و ما حمایت لازم را خواهیم داشت. از اول به عملکرد فدراسیون خوشبین بودم. فوتبال از اولویت های ورزش قهرمانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها