رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

گیلان در صدر پوشش واکسیناسیون کرونا کشور

در نشست مشترک حوزه سلامت و سپاه قدس، پیشتازی گیلان در تزریق هر دو دز واکسن کرونا در کشور مورد توجه قرار گرفت و در این زمینه، مسوولان بهداشت و سپاه گیلان، آمادگی خود را برای فعالیت شبانه روزی مراکز جهت پوشش دو برابری واکسیناسیون در استان، اعلام کردند.
کد خبر: ۱۳۴۲۹۱۹

به گزارش جام جم آنلاین گیلان، ارسلان سالاری در نشست هماهنگی با فرماندهان و مسؤولان سپاه نواحی سراسر استان با محوریت پیشرفت اجرای سند ملی واکسیناسیون در گیلان اظهار کرد: ۴۱ درصد افراد بالای ۱۲ سال برای نوبت اول و همچنین ۵۹ درصد افراد بالای۱۲ساله در نوبت دوم «به‌صورت روزانه» در گیلان، در برابر کرونا واکسینه می‌شوند. 

وی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در گیلان گفت: بالغ‌بر ۸۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال و همچنین حدود ۴۰ درصد همین جمعیت هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با مروری بر وضعیت واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در استان در مقایسه با کشور بیان کرد: گیلان، در هر دو دز تزریق واکسن کرونا نسبت به متوسط کشوری پیشتاز است.

سالاری پوشش تزریق واکسن در برخی شهرستان‌ها را قابل‌توجه عنوان کرد و افزود: شهرستان‌های شفت، سیاهکل و رودسر، بیش از ۱۰۰ درصد در تزریق واکسن کرونا دانش آموزان موفق عمل کرده‌اند و علاوه بر آن شهرستان املش به‌صورت ۱۰۰ درصدی، لنگرود با پوشش ۹۸ درصدی و فومن، لاهیجان و آستانه‌اشرفیه پوشش بالای ۹۰ درصدی در پوشش تزریق دز نخست واکسن کرونا دانش آموزان را دارند. 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حداقل ۳۰۰ هزار دز واکسن کرونا دپو شده در شهرستان‌های استان وجود دارد، گفت: خوشبختانه هیچ کمبودی در تأمین واکسن در گیلان وجود ندارد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به برخی از چالش‌ها در اجرای طرح ملی واکسیناسیون در گیلان تصریح کرد: عدم ثبت تزریق واکسن در سامانه سیب و همچنین ازدحام در برخی مراکز از عمده چالش‌ها در اجرای این طرح هست و در این راستا نیازمند همراهی بیشتر سپاه و بسیج هستیم. 

سالاری بر لزوم شناسایی و اقناع‌سازی مردم در تزریق واکسن کرونا تأکید کرد و گفت: بسیج و شبکه بهداشت و درمان، مردم را خانه به خانه می‌شناسند و باید از این دو ظرفیت برای شناسایی افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند و اقناع آن‌ها برای واکسیناسیون علیه کرونا استفاده شود. 

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰۰ مرکز بهداشت، تجمیعی و سیار در استان وجود دارد، افزود: ظرفیت واکسیناسیون در گیلان بسیار بالا است و برای شتاب در واکسیناسیون صرفاً نیاز به برنامه‌ریزی و کار جهادی است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، همراهی مثال‌زدنی و انقلابی سپاه و بسیج گیلان با نظام سلامت استان را مورد تقدیر قرار داد و تصریح کرد: سپاه بدون هیچ درخواست و منتی از ابتدای شیوع کرونا در کنار کادر بهداشت و درمان بوده‌اند و تمام مأموریت‌های خود را برای پایداری سلامت در استان به حالت تعویق درآورده است. 

سالاری با اذعان به اینکه بدون همراهی سپاه، پیشرفت و شتابگیری در اجرای سند ملی واکسیناسیون محقق نمی‌شد، گفت: بدون شک اگر همراهی بسیج و سپاه نبود پیشرفت قابل‌قبولی در اجرای طرح واکسیناسیون محقق نمی‌شد و لازم است شهرستان‌هایی که در تزریق واکسن هنوز شتاب ندارند، همراهی و همدلی خود را با مجموعه سپاه بیشتر کنند.

وی ساماندهی باتدبیر و مدیریت شهرستانی مراکز واکسیناسیون در شهرستان‌ها را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر در شهرستان‌ها تصمیم بر شبانه‌روزی کردن مراکز واکسیناسیون باشد، مدیران شبکه و فرماندهان نواحی می‌توانند با استفاده از ظرفیت بسیج، هلال‌احمر و همچنین حداقل یک هزار نفر از دانشجویانی که اعلام آمادگی کرده‌اند، مراکز شبانه‌روزی را راه‌اندازی کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها