سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن از آزادسازی ۳۲۰۰ کیلومتر مربع از خاک این کشور در عملیات ربیع النصر (بهار پیروزی) خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۲۸۱۷

به گزارش جام جم آنلاین،  «سرتیپ یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد نیروهای یمنی در دور جدید عملیات ربیع النصر (بهار پیروزی) توانسته‌اند در استان‌های مأرب و شبوه کاملا به اهداف خود دست یابند و شهرستان‌های بیشتری را آزاد کنند.

او در این خصوص افزود: شهرستان‌های العبدیه، حریب، جبل مراد و الجوبه در استان مأرب و قسمت‌هایی از عسیلان، بیحان و عین در استان شبوه بدست نیرو‌های یمنی آزاد شدند و به طور کلی مساحت قسمت‌های آزاد شده به ۳۲۰۰ کیلومتر مربع می‌رسد.

سریع اضافه کرد: در نتیجه این عملیات صد‌ها مزدور دشمن اعم از عناصر داعش و القاعده کشته و زخمی شدند و غنائم بسیاری از تسلیحات دشمن به دست ما افتاد. همچنین نقش قبایل مأرب و شبوه انکارناپذیر است و ما از مردم و قبایل این دو استان که در آزادسازی شهرستان‌های بیشتر به ارتش یمن کمک کردند، تشکر می‌کنیم.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در پایان نیز اعلام کرد: مزدوران و عاملان دست نشانده در استان مأرب خود را از صف متجاوزان و اشغالگران جدا کنند و به فکر آینده خود باشند، زیرا نیرو‌های یمنی تا آزادی کامل خاک این کشور، رفع محاصره و رسیدن به استقلال دست از تلاش برنخواهند داشت.

پیش از این یکی از فرماندهان سابق ائتلاف متجاوز سعودی در مصاحبه‌ای افشا کرده بود این ائتلاف دستورالعمل‌های آمریکا، انگلیس، امارات و دیگر کشور‌ها را برای تقسیم و تجزیه یمن به اجرا در می‌آورد.

نیرو‌ها و کمیته‌های مردمی یمن در تلاش‌ هستند کنترل کامل استان مأرب و شبوه را بدست بگیرند و موفقیت‌های بسیاری را در این زمینه نیز بدست آورده‌اند. در مقابل مردم استان‌هایی که تحت اشغال نیرو‌های وفادار به ائتلاف و منصور هادی، رئیس‌ جمهور فراری و مستعفی یمن زندگی می‌کنند با وخیم‌تر شدن شرایط زندگی در آنجا دست به تظاهرات زده و خواستار برکناری منصور هادی و اخراج نیرو‌های ائتلاف شده‌اند.

نزدیک به ۷ سال است که ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان به یمن حمله کرده و مناطقی از آن را نیز تحت اشغال درآورده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها